På årets andra Kunskapsfrukost hade vi nöjet att ha inspirerande Henric Smolak på besök. Henric är CRO på Strossle och har jobbat länge med native advertising, eller kort och gott native – som har exploderat de senaste åren. Native handlar om att nå ut i exempelvis ett nyhetsflöde där du, utan att avbryta din målgrupp, erbjuder innehåll som uppskattas för vad det ger. Att ta ditt budskap ut i ett format ger publiken möjlighet att Läs mer
Det här eventet är över. I ett fragmenterat digitalt medielandskap har det aldrig varit så enkelt att nå ut men så svårt att få konsumenters uppmärksamhet. I denna föreläsning får ni höra både insikter, digitala trender men även förändringar som måste ske för att kunna kommunicera och marknadsföra oss effektivt idag och i en föränderlig framtid. I denna föreläsningen går vi igenom Digitala trender för framtidens kommunikation> Content Marketings betydelse för effektiv kommunikation Vikten av Läs mer
Reflexer, godis, tygkassar och alla dessa pennor. Produktmedia i form av giveaways finns överallt, och medge att en hel del passerar både obemärkt och oanvänt förbi. Men så behöver det inte vara, för produktmedia kan göras bra – om det görs hållbart. Det var ämnet för årets första Kunskapsfrukost, där Louise Lindroth och Tomas Olsson från Olsson & co berättade om sitt arbete med just hållbara produktmedia. De började med att uppmana dem som överväger Läs mer
Det här eventet är över. Giveaways, profilreklam, profilprodukter, produktmedia. Kärt barn har många namn. Men vilka krav ska du ställa när du köper in företagets produktmedia? Vilka frågor ska du som beställare få svar på för att vara säker på att produkterna att schysst tillverkade och följer lagar och regler? Vem är ansvarig på ditt bolag för ett av de starkaste media som finns? Vi rivstartar 2020 med en frukost kring ett ämne som många Läs mer
Är det den som har mest data som vinner? Eller är det den som har bäst data? Nja, den som tar hem spelet verkar vara den som är bäst på att dra slutsatser utifrån data, åtminstone enligt Right Thing insights Katarina Åkesson, som tillsammans med Caroline Berg från Norstat stod för själva kunskaperna vid höstens andra Kunskapsfrukost, som handlade om hur data kan förädlas till affärsnytta. Möjligheterna att samla in data om kunder, följare, läsare Läs mer
Det här eventet är över. Att fatta beslut baserade på fakta ger ett försprång gentemot dem som baserar sina beslut på tyckande. Det är helt enkelt så att “den som vet mest vinner”. På RTu breddar vi nu vårt erbjudande till att även omfatta undersökningar och mätningar. För att ge lite inblick i varför vi gör detta vill vi visa på vårt perspektiv och den affärsnytta vi ser att undersökning och mätning kan generera. Att Läs mer
Vadå, är det vi som är kommunister? Det är väl tvärtom? Nja. Kineser betraktar sig själva mer och mer som kapitalister, även om ett västerländskt utifrånperspektiv inte kan bortse från de inslag av totalitarism och diktatur som fortfarande finns i landet. I många kinesers ögon är det snarare de gulliga satsningarna på jämställdhet, förskolor och försiktig lönesättning à la Sverige som andas socialism. Det är inget självklart perspektiv för den som råkar bo i Sverige, Läs mer
Det här eventet är över. Att synliggöra ditt företag på en så stor marknad som den kinesiska kommer med oerhört många möjligheter. Men det är också många saker du måste ta i beaktning innan du ger dig på en sådan satsning. Det funkar aldrig att försöka översätta sin europeiska marknadsstrategi. Vi erbjuder experthjälp. Vi rivstartar höstens första kunskapsfrukost den 19 september med att slänga dig med huvudet före in på den kinesiska marknaden. För även Läs mer