Den som vet mest vinner.

Right Thing united är en kommunikationsbyrå med fysisk hemvist i Göteborg. Själsligt och professionellt befinner vi oss dock ständigt på upptäcktsfärd – inte sällan i det digitala medielandskapets framkant. Vi drivs av att lära oss så mycket som möjligt om vår omvärld och hur vi kan påverka den med kommunikation. Allt för att vi ska kunna rådge våra kunder på basis av kunskap.

För ändamålet har vi samlat nyfikna specialister inom allt från varumärkesstrategi och reklamkreation till content marketing och UX-design. Dessutom har vi en egen digital mediebyrå som planerar, optimerar och följer upp våra digitala kampanjer så att vi hela tiden får nya insikter som vi kan använda för att maximera ROI för våra kunder.

Vår utgångspunkt är att alla vi på RTu ska veta vad vi pratar om. Därför värderas allas åsikt högt i alla lägen. Och därför delar vi gärna med oss av våra kunskaper till kollegor, kunder och även till omvärlden via våra digitala kanaler, böcker och i samband med våra Kunskapsfrukostar.

Så varför hänga med oss? Enkelt. Den som vet mest vinner.

 

Vår koncern

Rent strukturellt är Right Thing united en koncern. Den består av kommunikationsbyrån med samma namn, mediebyrån Right Thing media och Right Thing delivered som erbjuder rådgivning inom handel. I praktiken fungerar vi dock som en och samma byrå med full tillgång till varandras kompetens och kunskap.

Hänt på byrån

Kunskapsfrukost – Sälj som din kund köper!

7 april, 2017
En av världens mest ansedda och främsta talare inom försäljning och kommunikation kommer till Göteborg och Stockholm i maj. Vid vår nästa Kunskapsfrukost får ni möjlighet att lyssna till Cheri Tree som presenterar sitt företag B.A.N.K., deras unika personlighetsanpassade verktyg och hur vi alla kan nå framgång genom att sälja så som kunden köper.

Köpprocessen har ändrats: Lär nytt och sälj mer!

7 april, 2017
Kunderna väntar inte på att bli uppringda för att få reda på företags produkter och tjänster. De använder i stället sociala medier för att undersöka tillgängliga lösningar och rekommendationer inför köpbeslut. I den här nya miljön är det viktigare än någonsin att säljare anpassar sig till den nya köpprocessen och utvecklar sin sociala säljkompetens.

Webbdesigner med utvecklarfingrar eller en frontendutvecklare med öga för design.

9 mars, 2017
Vi söker dig som, liksom det mesta av det vi gör idag, ligger i gränslandet mellan design och teknik. Och som kan bidra till att ta våra kreativa kommunikationsidéer vidare och förverkliga dem i digital form – oavsett om det är en interaktiv landningssida, en geografiskt styrd banner på nyhetssajternas förstasidor eller en fullskalig webbplats i WordPress. Du kommer jobba i team med andra experter inom exempelvis SEO, Digitala Media, Sociala Media och film, men också med copywriters och art directors, allt för  att maximera effekten av våra kunders marknadsinvesteringar. Vi förväntar oss att du kan HTML5 och JavaScript, samt att du varit involverad i att sätta upp ett flertal webbplatser där fokus varit på en grym användarupplevelse (UX). Meriterande är även kunskaper i och erfarenheter av Google Tag Manager. När vi bygger webbplatser själva jobbar vi huvudsakligen med WordPress. Det är med andra ord inte de stora programmeringsuppdragen som är din huvudsakliga passion, utan smarta och väldesignade lösningar som gör såväl våra kunder som besökarna på deras webbplatser glada och nöjda. Vi förutsätter också att du gillar (och har erfarenhet av) utmaningar och tekniska problem, allt från heatmaps och konverterande CTAs till Rich-Media banners under 50KB. Du har förmodligen en eftergymnasial utbildning i webbdesign/-utveckling. Kanske en yrkeshögskoleutbildning? Vi tror också att du jobbat några år och skaffat dig en egen erfarenhet av vad som funkar och vad som inte gör det, så att du kan gnugga den mot vår och att vi därigenom kan utvecklas tillsammans. Ansöker gör du via LinkedIn, här är en länk>> Right Thing united är en kommunikationsbyrå med fysisk hemvist i Göteborg. Själsligt och professionellt befinner vi oss dock ständigt på upptäcktsfärd – inte sällan i det digitala medielandskapets framkant. Vi drivs av att lära oss så mycket som möjligt om vår omvärld och hur vi kan påverka den med kommunikation. Allt för att vi ska kunna rådge våra kunder på basis av kunskap. För ändamålet har vi samlat nyfikna specialister inom allt från varumärkesstrategi och reklamkreation till content marketing och UX-design. Dessutom har vi en egen digitalmediebyrå som planerar, optimerar och följer upp våra digitala kampanjer så att vi hela tiden får nya insikter som vi kan använda för att maximera ROI för våra kunder.

Vi presenterar vårens första Kunskapsfrukost

1 mars, 2017
  LinkedIn genomgår just nu sin mest omfattande förändring sedan lanseringen. Tillsammans med Oscar Rydman, Senior Relationship Manager, LinkedIn Norden ger vi er möjlighet att förstå vad förändringarna betyder för dig, nu och framöver. Oscar har också lovat dela med sig av LinkedIns vision för den framtida utvecklingen. LinkedIn utvecklas kontinuerligt men just nu påverkas du som användare mer än på länge. Inte minst genom att gränssnittet i datormiljön förändras i grunden. Konsekvensen är ett antal nya funktioner och ett annat sätt att göra det du gjorde tidigare. Samtidigt försvinner också viss funktionalitet. Vi är glada att kunna ge er möjlighet att möta Oscar Rydman från LinkedIn:s Nordenkontor. Oscar kommer att prata om vart de är på väg samt vilken vision och vilka strategier som ligger bakom de förändringar vi nu ser. Med sina 480 miljoner användare runt hela jorden och en tydlig vision vill LinkedIn matcha kompetens mot kompetensbehov. Vi ger dig en uppfattning om hur det påverkar utvecklingen. Henrik Björklund, CEO på Right Thing united och författare till ”Nå framgång på LinkedIn” tar sedan vid och ger sin bild av hur du bäst kan dra nytta av LinkedIn i affärerna framöver. Det är för dig som säljare och entreprenör förändringarna blir som tydligast. I den kontexten kommer han också att gå igenom lite kring de kringtjänster och sidoapplikationer som idag finns tillgängliga. Tyngdpunkten kommer att ligga på ”Sales Navigator” som etablerar sig som ett allt mer naturligt och viktigt verktyg för personer och organisationer som vill jobba med och dra nytta av möjligheterna i social försäljning och marknadsföring. Vi hoppas kunna ge kunskap och inspiration blandat med konkreta tips som gör att du kan gå hem och dra ännu större nytta av LinkedIn. I karriären såväl som i affären. Morgonens event är gratis, vi bjuder på både kunskapen och frukosten. Notera att antalet platser är begränsade och anmälan därmed bindande. Sista anmälningsdag är 16 mars. Vi har ett begränsat antal platser och förväntar oss ett stort intresse, så vänta inte med anmälan för länge. Är du nyfiken på hur det såg ut på vår senaste Kunskapsfrukost, ta en titt här. Om du har några funderingar eller frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss här.  

En gåva som gör skillnad

21 december, 2016
Right Thing united ställer sig i år bakom Göteborgs Kyrkliga Stadsmission och hjälper våra medmänniskor till att få en lite godare jul!

Välkommen åter!

2 december, 2016
Ett hjärtligt tack till alla ni som tog er hem till oss en kylig novembermorgon, kul att ha er här och oerhört roligt med engagemanget och alla reflektioner!