Mardi Gras Digital och Right Thing united går ihop.

Blir tillsammans fullservicebyrån Mardi Gras Digital
Av 7 månader sen

På själva fettisdagen, mardi gras, meddelar digitalbyrån Mardi Gras Digital att de går samman med kommunikationsbyrån Right Thing united för att tillsammans bilda en av Göteborgs större digitala kommunikationsbyråer, med dryga trettiotalet medarbetare. Bakom satsningen står ägarna, familjerna Jönsson och Ragnarsson via sina bolag Vätterleden Invest AB och Briscole AB. Den nya byråns namn blir Mardi Gras Digital.

Mardi Gras Digital är med start i dag en fullservicebyrå inom strategisk digital kommunikation. Att de två byråerna går samman är ingen slump. Samarbetet började redan då de blev systerbyråer i december 2020. Nu tar de alltså steget fullt ut och går samman till ett större, starkare Mardi Gras Digital som kan erbjuda allt det som en samtida kund behöver i fråga om kommunikation.

“Som ägare till två fina byråer med varsin inriktning har vi insett att denna fusion gagnar oss alla. Vi ser långsiktigt på satsningen och är övertygade om att det finns ett stort behov av en ny, större fullservicebyrå i Göteborg, såväl för befintliga kunder som nya.”, säger Ulf Ragnarsson, Briscole AB.

”Tillsammans har vi ett fullserviceerbjudande som kan matcha samtidens behov av kompetens för att lösa ut det överflöd av affärspotentialer som dagens digitala arena erbjuder”, säger Martin Myhrman, vd Mardi Gras Digital.

Efter sammanslagningen består Mardi Gras Digital av ett trettiotal utvecklare, designers och kommunikatörer med djup kompetens inom webb- och e-handelsutveckling, strategisk marknadskommunikation samt det breda ekosystem företag behöver förhålla sig till i vår digitala samtid. Kunder kommer att kunna utnyttja hela eller delar av erbjudandet utefter sina individuella behov, precis så som samarbetet ser ut med de kunder som byråerna redan jobbar med, däribland Jula-koncernen, Huski Wear, Ostindiefararen Götheborg, Gunnebo, Strivo, Lyreco och Jaktia.

“Genom Mardi Gras får våra kunder tillgång till kompetens kring webb och e-handelsutveckling vilket kommer vara avgörande för marknadskommunikationens kraft framåt. Vi ser fram emot att kunna tillsammans fortsätta utveckla vårt erbjudande!” – Henrik Björklund, Right Thing United

Vid frågor kontakta
Martin Myhrman, vd Mardi Gras Digital
martin.myhrman@mardigras.digital
0709 48 64 79

Om Mardi Gras Digital
Mardi Gras Digital är en fullservicebyrå inom strategisk digital kommunikation. Erbjudandet omfattar såväl tekniska lösningar för webb och e-handel, som kreativt innehåll, smarta medieköp och varumärkesutveckling – där allt tar avstamp i grundlig undersökning och analys. Mardi Gras Digital-teamet är ett gäng kreatörer, utvecklare och strateger med det gemensamma målet att ta kundens affär så långt det bara går.

Kategori:
  Right Thing