Google Partner – vad innebär det i praktiken för dig som kund och för oss som byrå?

Hanterar din byrå er onlinemarknadsföring? Är de Google Partners?
Av Henrik Björklund 7 år sen

Google Partner-status

Google Partners är reklambyråer, specialister på digital marknadsföring eller andra digitala konsulter som är certifierade av Google för att administrera och hantera AdWords-konton. För att bli Google-partner har våra digitala mediaexperter fått göra prov som bevisar att vi är experter på hur man använder Googles verktyg och de olika kanalerna: från set-up till optimering – allt enligt Googles best practices och vedertagna metoder.

Krav för partnerstatus

För att uppfylla partnerstatus måste minst en av byråns anställda vara certifierad. Vi på Right Thing media avlägger prov på årlig basis för att säkerställa att vi alltid är uppdaterade och kan råda våra kunder på bästa sätt. Right Thing media är idag certifierade i:

  • Google Analytics IQ
    Ett bevis på grundläggande kunskaper i digital analys, samt mätning, planering, implementering, konfiguration och administration av Google Analytics.
  • Sökannonsering
    Den här certifieringen visar på kunskaper i sökannonsering, inklusive bästa metoder för att producera, administrera och optimera kampanjer i söknätverk.
  • Display-annonsering
    Att vara kvalificerad inom Display-annonsering omfattar både producerande, hanterande och optimerande av AdWords Display-kampanjer.
  • Videoannonsering
    Certifieringen är ett bevis på kunskaper i videoannonsering, däribland bästa metoder för att skapa, förvalta och optimera AdWords för videoannonskampanjer både för webben och Youtube.
  • Mobilannonsering
    Certifieringen inom mobilannonsering garanterar goda kunskaper om annonsformat, budgivning och targeting (d v s att träffa rätt målgrupp), samt mätning av kampanjresultat och optimering

Men vilka är då fördelarna för dig som kund av att anlita en byrå som är Google Partner?

Gedigen AdWords expertis

Google Partners har koll på det senaste om Googles produkter och utbud samt gedigen kunskap om hur möjligheterna med Google kan utnyttjas på bästa sätt. Med Right Thing media som din AdWordsbyrå får du en säker guide i Google-djungeln, som kan ge dig rekommendationer om bästa kanalval för just ditt budskap.

Analys och optimering

På Right Thing media kan vi mäta, analysera, följa upp och optimera din digitala annonsering. Detta gör vi genom att justera och förfina insatserna så de alltid är anpassade efter målgrupp och syfte. På så sätt får du hjälp att både sätta och nå dina mål.

Kampanjhantering

Vi hjälper dig med all kampanjadministration, från set-up till optimering. Målsättningen är alltid att maximera resultatet – oavsett vilket syfte kampanjen har.

Detaljerad rapportering

Vi förser dig med rapporter som är tydligt strukturerade och fokuserar på de siffror som är av vikt. Vi har inga standardrapporter – varje rapport är unik för den kund och det projekt den gäller.

Kategori:
  Google