Right Thing insight erbjuder insikter och analys om vad som är viktigt och vad som kan prioriteras ner. Insikter och analyser som ger ett beslutsunderlag för utveckling av strategi och budskap och som gör det möjligt att arbeta mer agilt för att optimera och förfina budskap och erbjudande. Och inte minst insikter som gör det möjligt att på både kort och lång sikt kunna följa upp och analysera kund- och marknadsbehov och aktiviteter för att kunna målsätta och följa upp mål.
Vi erbjuder insikt och analys antingen som en del i en arbetsprocess eller som ett helt fristående projekt. En undersökning eller analys kan vara omfattande och komplex men den kan också vara enkel och pragmatisk. Vi specialanpassar undersökningar efter behov.
Våra metoder innefattar olika kvalitativa undersökningsmetoder där vi söker förstå människors behov, drivkrafter, värderingar och attityder. Vi arbetar både med traditionella fokusgrupper och djupintervjuer som undersökningar online.
Vi erbjuder kvantitativa metoder där vi söker kvantifierbara, generaliserbara och statistiskt säkerställda resultat. Våra kvantitativa metoder innefattar webb- och telefonundersökningar, panelundersökningar, undersökningar på plats samt analys av kundens egen data.