Plastprylar från låglöneländer eller hållbart producerad produktmedia?

Kunskapsfrukost 30 januari om hållbara profilprodukter
Frida EngströmAv Frida Engström 10 månader sen

Det här eventet är över.

Giveaways, profilreklam, profilprodukter, produktmedia. Kärt barn har många namn. Men vilka krav ska du ställa när du köper in företagets produktmedia? Vilka frågor ska du som beställare få svar på för att vara säker på att produkterna att schysst tillverkade och följer lagar och regler? Vem är ansvarig på ditt bolag för ett av de starkaste media som finns?

Vi rivstartar 2020 med en frukost kring ett ämne som många på marknadsavdelningarna runt om i Sverige och Norden har sämre koll på. Ger verkligen profilprodukter någon effekt och hur är de egentligen tillverkade? Har vi lämnat ansvar för dessa produkter till fel personer på vårt företag? Hur säkerställer du att profilprodukterna produceras under bra förhållanden och att de inte överskrider halter av farliga ämnen? Att de är hållbart producerade helt enkelt.

Vi har bjudit in vår samarbetspartner Olsson & Co som vi tycker gör ett gott jobb i branschen. Under vår Kunskapsfrukost kommer de att visa på hur de arbetar med hållbar produktmedia. De har t ex tillsammans med fem andra aktörer inom branschen skapat Rådet för Hållbar Produktmedia. Där arbetar de med transparens genom en webbplats dit såväl slutkunder och återförsäljare som producenter är välkomna – för att hitta kunskap och inspiration för att kunna göra hållbara beslut kring produktmedia.

Vi hoppas att du kommer och bidrar till en givande frukost med frågor och kommentarer kring hur du ser på produktmedia som ett framtidens media!

Som alltid är morgonens event gratis. Vi står för både kunskapen och frullen. Men då vi har ett begränsat antal platser så uppskattar vi om du anmäler dig så snart du har möjlighet – dock senast torsdagen den 23 januari.

Kategori:
  Right Thing