Hur kan business2human och kundnöjdhet göra kundresan mindre sömnlös för dig på säljsidan? Hur löser du på marknadsföringssidan den svåra balansgången med att lova kunden för mycket och sedan prestera för lite? På årets sista Kunskapsfrukost talade Henrik Björklund och Stefan Bohlin från Right Thing united om organisationers utmaningar i att ställa om fokus till att leva upp till kundresans förväntningar. Detta både utifrån marknads- och säljperspektivet samt hur dessa områden både kan och bör Läs mer
Det här eventet är över. Dagens kunder förväntar sig en sömlös upplevelse i sin köpprocess. Men hur ger vi dem det när de flesta företag fortfarande är organiserade i en sälj- och en marknadsavdelning? Vem har yttersta ansvaret för kunden och därmed för affären? Och vem spelar andrafiolen? Gapet blir lätt stort mellan var kunden befinner sig på sin kundresa och vad hen får uppleva i den fortsatta relationen med potentiella leverantörer. Här finns mycket Läs mer
Datadriven marknadsföring, eller marketing automation, handlar om att bli bättre på att göra rätt. Alla har upplevt att det händer saker efter att vi har sökt efter något på webben. Ibland genomför vi en hel köpresa, från lite första research till avslutat köp. Då är vi för det mesta mindre intresserade av att bli spammade med banners och annat som handlar om samma produkt, eftersom vi redan har köpt den. Kort sagt, att bombardera någon Läs mer
Det här eventet är över. Data som bränsle för marknads- och säljdrivande kommunikation är högaktuellt. Våren 2018 går till historien inom området av flera orsaker, bland annat GDPR och dataläckage som i fallet med Facebook och Cambridge Analytica. Sannolikt blir detta starten på att företag och organisationer på riktigt börjar nyttja data för sina egna kommunikationsprocesser. Höstens första Kunskapsfrukost inträffar tisdagen 11 september och vi sätter då spotlighten på data och hur du som marknadsförare Läs mer
Vårens sista Kunskapsfrukost på Right Thing united ägde rum den 16 maj. Vår egen copywriter, som också är norra Europas enda doktor i copywriting, pratade med morgonens publik om humor i reklamen. Rolig reklam har, särskilt i Sverige, varit centralt de senaste femtio åren, och hunnit bli något som ingår i våra förväntningar. Kommer det att fortsätta på samma sätt i femtio år till? Lite reklamhistoria Under en timme presenterade Einar exempel ur den svenska Läs mer
Det här eventet är över. Reklam och humor. Ler och långhalm. Oskiljaktiga. Så har det sett ut länge i svensk reklam. Varför förväntar vi oss att reklamen ska vara underhållande? Hur ser framtiden ut för humorn? Och hur underhållande är den, egentligen? Nu rätar vi ut frågetecknen! Einar Korpus är copywriter på Right Thing united (och dessutom norra Europas enda doktor i copywriting). Han är precis som andra copywriters. Där det går att få in Läs mer
Annonser brukar få mycket kärlek från dem som tar fram dem – både kreatörer och kunder. Annonserna i sig är alltså ofta både snygga och genomtänkta. Frågan är hur mycket det i slutänden är värt, när annonsen möter mottagaren. Eller ännu mer, om annonsen någonsin kommer hela vägen dit. Och det är här data och, kanske framför allt, omgivningen kommer in. Den 22 februari ordnade vi årets andra Kunskapsfrukost. Det var en kall torsdagsmorgon därute, Läs mer
Det här eventet är över. Mycket fokus läggs, med all rätt, på den digitala annonsens utformning och budskap. Men hur påverkar dess omgivning resultatet av annonsen? Det skall vi få flera ledtrådar till under februari månads Kunskapsfrukost. Den digitala transformationen skapar nya möjligheter för dig som annonsör att nå ut med din kommunikation. Hur ska man navigera i det digitala landskapet med ny teknik, data och nya köpsätt? Även om verktygen för hur du ska Läs mer