Några handfasta råd När det kommer till kritan så är målet med e-postmarknadsföring att få en så hög öppningsfrekvens som möjligt. Det finns olika sätt att få mottagaren att öppna brevet, där ämnesraden och den så kallade pre-headern spelar en stor roll. Även bildval, mailets vikt i kilobyte och längden på nyhetsbrevet påverkar om mottagaren kommer att läsa igenom hela mailet eller kanske lämna halvvägs. För dig som tycker att detta är en enda röra Läs mer
De allra flesta köpresor börjar med en eller kanske flera sökningar på Google. Personen som gör sökningen kan ha en fråga som behöver besvaras eller vara på jakt efter mer information om en specifik produkt eller tjänst. Därmed är det av stor vikt att synas i detta tidiga stadie av köpresan, för att öka chansen att vara det självklara alternativet när personen väl fattar sitt beslut. Genom att annonsera på, för er verksamhet, relevanta sökord Läs mer
Även under ekonomiska kriser tenderar konsumenter att köpa, och gärna lite lyx. Man vill unna sig helt enkelt, kanske man köper sig ett dyrare läppstift. Läs mer
Facebooks vacklande och TikToks framfart är två som intresserar oss digitala marknadsförare. Men vad är rätt och hett och vad är gammalt men fortfarande av högsta vikt? Läs mer
Med över 100 varuhus i Sverige, Norge och Polen och 40 års erfarenhet av att hjälpa hemmafixare och proffs är Jula ett välkänt varumärke. Minst sagt. Nu har Jula nyligen valt att även gå in i finansbranschen, där det nya bolaget har fått namnet Wästgöta Finans med siktet inställt på långsiktig likeability. Wästgöta Finans kom till Right Thing united under våren 2019 för att diskutera ett samarbete. Det började i mindre skala, växte under sommaren Läs mer
På årets andra Kunskapsfrukost hade vi nöjet att ha inspirerande Henric Smolak på besök. Henric är CRO på Strossle och har jobbat länge med native advertising, eller kort och gott native – som har exploderat de senaste åren. Native handlar om att nå ut i exempelvis ett nyhetsflöde där du, utan att avbryta din målgrupp, erbjuder innehåll som uppskattas för vad det ger. Att ta ditt budskap ut i ett format ger publiken möjlighet att Läs mer
Det här eventet är över. Giveaways, profilreklam, profilprodukter, produktmedia. Kärt barn har många namn. Men vilka krav ska du ställa när du köper in företagets produktmedia? Vilka frågor ska du som beställare få svar på för att vara säker på att produkterna att schysst tillverkade och följer lagar och regler? Vem är ansvarig på ditt bolag för ett av de starkaste media som finns? Vi rivstartar 2020 med en frukost kring ett ämne som många Läs mer
15 oktober släpptes en av årets mest spännande rapporter: Svenskarna och internet 2019. Internetstiftelsen genomför årligen tusentals intervjuer och sammanställningen ger en bild av hur vårt förhållande till nätet ser ut – och hur det förändras. Bland väldigt mycket annat kan man i årets rapport läsa att det i åldersgruppen 26–45 år finns fler aktiva på Flashback än på Twitter eller LinkedIn, och att det totala användandet av Facebook ser ut att minska för första Läs mer