Svenskarna och internet 2019

Årets undersökning presenteras
Av Joel Landberg 4 år sen

15 oktober släpptes en av årets mest spännande rapporter: Svenskarna och internet 2019. Internetstiftelsen genomför årligen tusentals intervjuer och sammanställningen ger en bild av hur vårt förhållande till nätet ser ut – och hur det förändras.

Bland väldigt mycket annat kan man i årets rapport läsa att det i åldersgruppen 26–45 år finns fler aktiva på Flashback än på Twitter eller LinkedIn, och att det totala användandet av Facebook ser ut att minska för första gången. Men också att fler bekymras av övervakning och integritetskränkningar, och att storföretag som Google och Facebook är en större källa till oro än myndigheter. Eller att 36 % av de som använder hälsoappar själva tycker att det är meningsfullt använd tid, men 37 % tycker att det inte är det …

Det är bara att grotta ner sig och börja trendspana! Läs rapporten i sin helhet eller se presentationen från Vasateatern i Stockholm.

Kategorier:
  Insikter, Right Thing, Sociala medier