I 2020 års trendspaning avverkade jag ett stycke om content. Innehåll. Hur man skapar bra, rätt och får ut så mycket som möjligt av det man publicerar. Det är sen gammalt att content is fire and social media gasoline, men hur ska man tänka kring planering och producering? Vilka format är aktuella, hur viktigt är det med hashtags och ska man ha ljud i video på sociala medier eller inte? Att sponsra eller inte Det Läs mer
Några handfasta råd När det kommer till kritan så är målet med e-postmarknadsföring att få en så hög öppningsfrekvens som möjligt. Det finns olika sätt att få mottagaren att öppna brevet, där ämnesraden och den så kallade pre-headern spelar en stor roll. Även bildval, mailets vikt i kilobyte och längden på nyhetsbrevet påverkar om mottagaren kommer att läsa igenom hela mailet eller kanske lämna halvvägs. För dig som tycker att detta är en enda röra Läs mer
Med rätt analys, en smart strategi och ett bra genomförande går det att göra bra affärer även när det stormar där ute. Läs mer
15 oktober släpptes en av årets mest spännande rapporter: Svenskarna och internet 2019. Internetstiftelsen genomför årligen tusentals intervjuer och sammanställningen ger en bild av hur vårt förhållande till nätet ser ut – och hur det förändras. Bland väldigt mycket annat kan man i årets rapport läsa att det i åldersgruppen 26–45 år finns fler aktiva på Flashback än på Twitter eller LinkedIn, och att det totala användandet av Facebook ser ut att minska för första Läs mer
Kanske är det konstigt att skriva en text med temat kunskap suger; jag sitter på en kommunikationsbyrå med mottot Den som vet mest vinner.* Nu tänker vi i första hand på våra kunder när vi säger så, eftersom det är de som sitter på kunskapen. Men vi måste ju också se till att det som våra kunder vet mest om faktiskt går att förklara och kommunicera. Går det? Det gör det, men sätten kan skifta. Läs mer
Under 20 år har hon rest världen runt för att dela med sig av sina verktyg för hur vi på 90 sekunder kan skapa träffsäker kommunikation med ett ökat säljresultat. Vi vill tacka Cheri Tree, grundare till företaget B.A.N.K. Code som under den senaste Kunskapsfrukosten gjorde stort intryck på de 30 deltagarna. Med amerikanskt manér och imponerande retorisk förmåga tog Cheri rummet med storm. Hon växlade tempo när hon pratade, visade statistik och siffror, försäkrade Läs mer
En av världens mest ansedda och främsta talare inom försäljning och kommunikation kommer till Göteborg och Stockholm i maj. Vid vår nästa Kunskapsfrukost får ni möjlighet att lyssna till Cheri Tree som presenterar sitt företag B.A.N.K., deras unika personlighetsanpassade verktyg och hur vi alla kan nå framgång genom att sälja så som kunden köper. Läs mer