Jag läser dagligen i branschmedia och i olika rapporter från både nationella och internationella undersökningsföretag att handeln har det tufft, med tightare marginaler och allt hårdare konkurrens – vilket naturligtvis är helt sant. Som konsument har man just nu en, historiskt sett, helt unik möjlighet att leta rätt på den bästa dealen. Och som butik gäller det att anstränga sig extra och verkligen använda de konkurrensmedel man har. Så ser spelreglerna ut och då är Läs mer
Med en fortsatt ökning i videotrafik är film en allt mer given beståndsdel i kommunikationsinsatserna för våra kunder. Det här innebär även nya sätt att producera filmer - med de mest varierande budgetförutsättningar. Läs mer
Visst kan man efter årets undersökning fortfarande se ett starkt engagemang för Facebook, Instagram och LinkedIn? Läs mer
I takt med att antalet skärmar i vår vardag ökar ändras även vårt beteende. Vad innebär detta i praktiken för dig som annonsör? Läs mer
För att nå bästa effekt av en tjänst handlar avvägningen mycket om känslor och intryck, där estetiska designval påverkar känslorna och förståelsen, och förståelsen i sin tur påverkar beteendet. Ett beteende som ger en viss effekt. Läs mer
Youtube är världens näst största sökmotor, svenskar ser på Youtube minst en gång i veckan och Youtube är ett viktigt sökordsverktyg. Läs mer
Idag samlar vi själva in information för att skapa oss en bild av vad som finns på marknaden. Med hjälp av Google och exempelvis personliga referenser tar vi sedan ett beslut. Därför måste företag bli bättre på Content Marketing. Läs mer