Kreatörsrollerna på vilken byrå som helst brukar räknas som centrala för överlevnaden. Utan bra idéer går en byrå under. Det är en tradition som har gällt i Sverige och andra delar av världen sedan den kreativa revolutionen ägde rum för 60 år sen*. Men borde den gälla fortfarande? Reklamens revolutioner Absolut! Men frågan är för enkelt ställd. Efter den kreativa revolutionen har vi haft ännu en revolution: den digitala. Konsekvenserna av den är omfattande och Läs mer
Dags för semester men även för en uppfräschad version av vår nu något föråldrade artikel om böckerna du borde läsa, som skrevs 2018. Här har vi samlat ett antal guldkorn som folket på byrån (och systerbyrån!) har läst och rekommenderar er andra att läsa. Med fördel i hängmattan eller på en solstol vid närmsta strand eller klipphäll. Tipsen består av en härlig mix av romaner, krim, sci-fi, facklitteratur och skönlitteratur. Det finns något för alla Läs mer
Kära vänner! Vilket konstigt år det här blev. Det är inte mycket som har varit sig likt under 2020, och aldrig tidigare har väl uttrycket ”att pendla mellan hopp och förtvivlan” känts så påtagligt. Samtidigt har 2020 inneburit utveckling, innovation, digitalisering och, inte minst, hemarbete för mängder av människor. I tider av kris och ovisshet klamrar vi människor oss fast vid allt vi kan hitta i form av stabilitet i tillvaron. För oss på RTu Läs mer
Det är inte varje dag vi som byrå får chansen att vara djupt inblandade i lanseringen av ett helt nytt, helt digitalt, grymt inspirerande varumärke för “activewear”. Sen 9 månader tillbaka har vi tillsammans med teamet hos Huski Wear filat och skruvat på hur vi tillsammans skall ta deras nya idé till marknaden, nu händer det äntligen. Idéen handlar om att skapa ett nytt klädmärke för dig på, respektive på väg till och från, destinationen. Läs mer
Med över 100 varuhus i Sverige, Norge och Polen och 40 års erfarenhet av att hjälpa hemmafixare och proffs är Jula ett välkänt varumärke. Minst sagt. Nu har Jula nyligen valt att även gå in i finansbranschen, där det nya bolaget har fått namnet Wästgöta Finans med siktet inställt på långsiktig likeability. Wästgöta Finans kom till Right Thing united under våren 2019 för att diskutera ett samarbete. Det började i mindre skala, växte under sommaren Läs mer
Det här eventet är över. I ett fragmenterat digitalt medielandskap har det aldrig varit så enkelt att nå ut men så svårt att få konsumenters uppmärksamhet. I denna föreläsning får ni höra både insikter, digitala trender men även förändringar som måste ske för att kunna kommunicera och marknadsföra oss effektivt idag och i en föränderlig framtid. I denna föreläsningen går vi igenom Digitala trender för framtidens kommunikation> Content Marketings betydelse för effektiv kommunikation Vikten av Läs mer
Ja, dessvärre har vi väl alla erfarenhet av att ha suttit i ett möte där vi varken vet varför vi är där eller vad som är det egentliga syftet med sammankomsten. Varje år läggs otaliga timmar och stora summor pengar på ineffektiva möten, för att vi helt enkelt inte vet hur ett bra möte ska vara uppbyggt. Någon som däremot har full koll på detta är föreläsaren och kommunikationstränaren Erik Mattsson från Ordrum, som höll Läs mer
En felaktig uppfattning om Social selling är ofta att det handlar om att sälja en produkt eller tjänst. Nej. Eller nja. Det handlar om det långsiktiga arbetet bakom, där du som säljare tar hjälp av sociala kanaler för att skapa nya relationer samt vårda redan befintliga. Visst, tanken är ju ändå i slutändan att säljtekniken ska hjälpa dig att uppnå säljmålen, men fastna inte i den tanken. “Kom ihåg att sociala medier från början handlade Läs mer