Det här eventet är över. Det är en sak att lova något i sin marknadsföring eller hävda det i sin varumärkesplattform – det är något helt annat att leva upp till det i verkligheten. När kunders recensioner, rekommendationer och reklamationer sprids på nätet för alla att ta del av blir ett företags förmåga att verkligen “walk the talk” en allt viktigare konkurrensfördel. Välkommen till en Kunskapsfrukost om Corporate reliability och hur du tar ditt företags Läs mer
Föreställ dig följande situation: för första gången någonsin ska du och din respektive anlita en flyttfirma. Det är en knepig flytt: slutdestinationen är fjärde våningen i ett jugendhus utan hiss. Trånga trappuppgångar, otympliga möbler och snäva vinklar. Ni inleder er research och sökningen “flyttfirma göteborg” ger er 554 000 träffar på mindre än en sekund – “Din flytt, vårt ansvar”, “20 års samlad erfarenhet” och “Välkommen till en riktig flyttfirma!”. Hur välja? Det är alldeles Läs mer
Hos oss på Right Thing united börjar det bli dags att lägga sommaren 2017 bakom oss. Det innebär nya rutiner, rivstarta projekt och inte minst att välkomna nya ansikten på kontoret! Vi har nöjet att i två månader framöver ha Anton Holmberg Olsson hos oss. Anton är Warhol-fantasten som tror att man verkligen bör passa sig för Loch Ness-monstret och en grafisk designer med kaffeproblem. När Anton själv får berätta “En före detta fiskmånglare som Läs mer
Vi har under våren 2017 kompletterat vår kompetensbas genom att förstärka och utveckla vårt dotterbolag, Right Thing media. Detta genom att rekrytera bland annat Mikaela Ekström som Digital Media Planner (läs mer om Mikaela här!) och vår Director of Digital Media; Sarah Blank. Sarah kommer närmast från Vikingaskeppet Draken Harald Hårfagre där hon under nära två års tid ansvarat för kommunikationen. Tidigare har hon dock befunnit sig stadigt på svensk mark och varit på byråer Läs mer
Det här eventet är över. Men vi planerar redan för nästa frukost! Musik är känslor som går att kontrollera. Höstens första kunskapsfrukost ger insikt i om hur musik kan användas för att påverka varumärkesuppfattning och forma känslomässiga band mellan kund och varumärke. Musik och ljud har mycket stor potential att generera positiva känslor och varaktiga minnen. Forskning har visat att vad vi hör kan trigga beteenden, påverka vår hälsa, våra känslor och faktiskt också hur Läs mer
Vi kan stolt berätta att vi förstärkt den glada RTu-skaran med ytterligare kompetens inom olika expertområden – fyra stycken medarbetare för att vara exakt. Vi välkomnar André, Jakob, Malin och Mikaela! Det senaste tillskottet är UX designern Jakob som snackar flytande CSS, HTML och har ett brinnande frontend intresse. Hans främsta fokus när han bygger webbsidor är att det ska vara lätt att orientera sig på sidan och hans mantra lyder: skala bort, skala bort, Läs mer
Det här eventet är över. Men vi planerar redan för nästa frukost! Idag är du alltid nåbar – via din mobil. Vårens sista kunskapsfrukost syftar till att ge kunskap om hur man kan göra mobilen till ett effektivt verktyg för marknadskommunikation. Trots att vi, som de uppkopplade varelser vi är, kommunicerar allt mer med mobilen så är marknadsföring där relativt outforskad mark. De stora digitala tjänsteföretagen, som Google, har sedan länge haft devisen “mobile first”. Läs mer
Under 20 år har hon rest världen runt för att dela med sig av sina verktyg för hur vi på 90 sekunder kan skapa träffsäker kommunikation med ett ökat säljresultat. Vi vill tacka Cheri Tree, grundare till företaget B.A.N.K. Code som under den senaste Kunskapsfrukosten gjorde stort intryck på de 30 deltagarna. Med amerikanskt manér och imponerande retorisk förmåga tog Cheri rummet med storm. Hon växlade tempo när hon pratade, visade statistik och siffror, försäkrade Läs mer