Har du hört talas om världens ensammaste val? Det finns en val som simmar omkring ute i världshaven med ett fel på röstorganet. Den sjunger som andra valar men den sjunger i en frekvens som ingen annan hör. Så den är dömd att simma omkring ute alldeles ensam för andra valar kan inte höra eller hitta den. Det är så hjärtskärande att media runt om i världen har skrivit spaltkilometer om valen som ingen sett, Läs mer
Annonser brukar få mycket kärlek från dem som tar fram dem – både kreatörer och kunder. Annonserna i sig är alltså ofta både snygga och genomtänkta. Frågan är hur mycket det i slutänden är värt, när annonsen möter mottagaren. Eller ännu mer, om annonsen någonsin kommer hela vägen dit. Och det är här data och, kanske framför allt, omgivningen kommer in. Den 22 februari ordnade vi årets andra Kunskapsfrukost. Det var en kall torsdagsmorgon därute, Läs mer
För lite mer än ett år sedan samlade jag de hetaste trenderna för 2017. Det var mycket tal om AR och VR, men man kan undra om det inte var ganska lite verkstad på den fronten? VR-glasögonen listades som årets julklapp 2016, men det verkade aldrig riktigt slå ut till den vanliga massan till den nivå många förutsåg för 2017. Välskrivet innehåll var lika hett då som nu, det ser vi bland annat i våra Läs mer
Right Thing united är en kommunikationsbyrå mitt i Göteborg. Vi befinner oss i en expansiv fas och har tagit över hela plan 3 på Kungsgatan 48A. Vi har av tradition hyrt ut delar av våra lokaler till personer och företag som vi gillar att ha hos oss. Det tänker vi fortsätta med. Just nu har vi ett par platser att hyra ut till ytterligare någon som vi gärna hänger med. Om det är du, ska Läs mer
Det här eventet är över. Mycket fokus läggs, med all rätt, på den digitala annonsens utformning och budskap. Men hur påverkar dess omgivning resultatet av annonsen? Det skall vi få flera ledtrådar till under februari månads Kunskapsfrukost. Den digitala transformationen skapar nya möjligheter för dig som annonsör att nå ut med din kommunikation. Hur ska man navigera i det digitala landskapet med ny teknik, data och nya köpsätt? Även om verktygen för hur du ska Läs mer
Många undrar över vad som egentligen gäller för reklam i sociala medier. De 50 deltagarna på årets första Kunskapsfrukost på Right Thing united bjöds på högaktuella perspektiv på vad som funkar och inte funkar. I nästa vecka kommer domen i det så kallade Kissiefallet, där frågan är vad som gäller för den som får betalt för att blogga eller instagramma. Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå gick igenom de juridiska riktlinjer som finns, och som är Läs mer
Att Right Thing united i Göteborg nu tar in Einar Korpus som senior copywriter är inte vilken rekrytering som helst. Förutom att ha arbetat i många år som copywriter, både på byrå och som frilans, är Einar Korpus ensam i åtminstone hela norra Europa om att ha skrivit en doktorsavhandling om just copywriting: Reklamiska. Henrik Björklund, du är vd på Right Thing united. Varför Einar Korpus? Det är hand i handske för båda parter. Vi Läs mer
Tjänsten är tillsatt. Tack för visat intresse. Jobbeskrivning Som copywriter hos Right Thing united skapar du tillsammans med din arbetsgrupp strategisk, idéstark och samtida kommunikation baserat på kunskap och insikt. Karaktären på uppdragen består av allt från idé- och konceptutveckling till produktion av mer omfattande texter och en hel del film. Right Thing united ligger i framkant på den digitala arenan, därför får du hos oss huvudsakligen arbeta med avancerade digitala kampanjer, även om vi Läs mer