Ja, dessvärre har vi väl alla erfarenhet av att ha suttit i ett möte där vi varken vet varför vi är där eller vad som är det egentliga syftet med sammankomsten. Varje år läggs otaliga timmar och stora summor pengar på ineffektiva möten, för att vi helt enkelt inte vet hur ett bra möte ska vara uppbyggt. Någon som däremot har full koll på detta är föreläsaren och kommunikationstränaren Erik Mattsson från Ordrum, som höll Läs mer
Det här eventet är över. Dåliga möten blir dyra möten. Det finns emellertid ett antal enkla saker vi kan göra för att höja vår gemensamma möteskompetens. Erik Mattsson är kommunikationstränare, och han kommer att dela med sig av knepen som gör dina möten mer framgångsrika. Detta är kanske den mest betydelsefulla morgonen den här våren – för din och ditt företags effektivitet. Det handlar både om struktur och kultur, både om de som leder mötet Läs mer
Det är en riktig snårskog det här med juridik. När man dessutom drar in marknadsföring i ekvationen blir det om möjligt än rörigare. Det snackas GDPR, konsumentskydd, cookies och reklamlotterier. Vad behöver du som marknadsförare ha extra koll på? Advokaten Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå höll i årets andra Kunskapsfrukost, och jag har gjort mitt bästa för att översätta de viktigaste delarna av föreläsningen till svenska på en nioårings nivå. Det är en komplex process Läs mer
Det här eventet är över. I takt med att internet breder ut sig blir det många svängar för oss marknadsförare att hänga med i för att hålla oss uppdaterade angående vilka lagar och regler som gäller. Och det är en hel del att sätta sig in i. Vad är egentligen tillåtet och inte? Advokat Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå bringar klarhet i årets nyheter under vår nästa Kunskapsfrukost. GDPR hit och ePrivacy dit. Känner du Läs mer
Känner du att LinkedIn är lite av en djungel? Vilken ände ska du börja i? Och vad är egentligen syftet? Lugn och fin, Right Thing uniteds vd Henrik Björklund har koll på allt som har med LinkedIn att göra och hans kunskap ger dig de strategiska verktyg som krävs för att du ska göra succé på plattformen – både som individ och företag. 69 % av Sveriges arbetande befolkning finns på LinkedIn. Det är 3,4 Läs mer
Det här eventet är över. Behoven av förändrade arbetssätt inom industriell (eller B2B) försäljning har ökat i takt med internetanvändningen. Idag har kunden möjlighet att veta lika mycket, eller mer, än en säljare om de produkter och de lösningar som finns att välja mellan. Då blir andra saker avgörande för affären. Till årets andra Kunskapsfrukost presenterar vi med glädje vår egen CEO Henrik Björklund som talare. Henrik har i många år jobbat med att utveckla Läs mer
AR – eller förstärkt verklighet som är det svenska begreppet, har börjat genomsyra allas vår vardag. Snapchat, Pokémon Go, Facebook. Överallt. Men vad är egentligen möjligheterna med denna hypade teknik? Och på vilka sätt är den bäst lämpad utefter marknads- och säljperspektivet? Sanningen är att möjligheterna är oändliga, det är bara fantasin som sätter gränserna. “Jag hör och jag glömmer. Jag ser och jag kommer ihåg. Jag gör och jag förstår.” Det ligger ett stort Läs mer
Det här eventet är över. Ingen lär ha missat hysterin kring Pokémon Go. Med tekniken Augmented Reality kombineras verkligheten med digital förstärkning. Förstärkt verklighet är också den svenska termen för AR. Vad innebär AR? Vad kan vi göra med AR? Och framför allt – hur kan vi ha nytta av AR? Mycket har hänt i AR-utvecklingen och det är ett fält under snabb tillväxt. Nu är tekniken tillgänglig för en betydligt bredare publik än tidigare Läs mer