Kunskapsfrukost: Augmented Reality – här för att stanna

Varför AR är det nya svarta
Av Cecilia Söderberg 4 år sen

Det här eventet är över.

Ingen lär ha missat hysterin kring Pokémon Go. Med tekniken Augmented Reality kombineras verkligheten med digital förstärkning. Förstärkt verklighet är också den svenska termen för AR. Vad innebär AR? Vad kan vi göra med AR? Och framför allt – hur kan vi ha nytta av AR?

Mycket har hänt i AR-utvecklingen och det är ett fält under snabb tillväxt. Nu är tekniken tillgänglig för en betydligt bredare publik än tidigare och förutspåelsen är att AR:s framtid är ytterst ljus. Stora summor pumpas in i tekniken och människor fortsätter att bli magiskt förförda av wow-effekten.

Men på vilka sätt kan vi använda AR som ett sälj- och marknadsföringsverktyg? Föreställ dig att du redan vid säljbesöket kan inte bara förklara utan även visualisera för kunden hur exempelvis en maskin eller annan produkt fungerar och ser ut inuti. Du kan även ge kunden möjlighet att se hur produkten ter sig i deras egen miljö.

Mer om AR-tekniken och dess potential kommer talare Fredrik Jakobsson att ta upp på 2019 års första Kunskapsfrukost. Fredrik är Head of AR&3D på Softgear, ett företag som hjälper företag att implementera och bygga AR-upplevelser för marknadsföring, sälj och industri. Han kommer att ge dig en grundlig inblick i tekniken och dess ursprung, hur den används och hur den kan komma att effektivisera både marknadsföring och tillväxt.

Morgonens event är gratis, vi bjuder på både kunskapen och frukosten. Vi har ett begränsat antal platser så vänta inte med anmälan för länge. Sista anmälningsdag: torsdag 10 januari.

Är du nyfiken på hur det såg ut på vår senaste Kunskapsfrukost, ta en titt här! Om du har några funderingar eller frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss.

Kategori:
  Right Thing