Det här eventet är över.
Reklam och humor. Ler och långhalm. Oskiljaktiga. Så har det sett ut länge i svensk reklam. Varför förväntar vi oss att reklamen ska vara underhållande? Hur ser framtiden ut för humorn? Och hur underhållande är den, egentligen? Nu rätar vi ut frågetecknen!
Einar Korpus är copywriter på Right Thing united (och dessutom norra Europas enda doktor i copywriting). Han är precis som andra copywriters. Där det går att få in en ordlek, där ska den in. Så har det sett ut de senaste femtio åren. Vad är grejen med reklam och humor? Varför har de blivit så oskiljaktiga? Och kan humor användas för något annat än bara underhållning? Einar ägnar denna Kunskapsfrukost åt humorns roll i svensk reklam. Vi får en genomgång av hur det hela började, hur det blev sen och hur det ser ut just nu. Själva ämnet är kanske lättsamt, men här gräver vi lite djupare och får både historiska och samtida perspektiv på hur humor i reklam fungerar.
Right Thing uniteds Kunskapsfrukostar är gratis. Både kunskapen och frukosten. Vi har däremot ett begränsat antal platser och tror att intresset blir stort, så vänta inte med anmälan för länge. Sista anmälningsdag är tisdagen 8 maj!
Är du nyfiken på hur det såg ut på vår senaste Kunskapsfrukost, ta en titt här!
Om du har några funderingar eller frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss.