Det här eventet är över. Men vi planerar redan för nästa frukost! Musik är känslor som går att kontrollera. Höstens första kunskapsfrukost ger insikt i om hur musik kan användas för att påverka varumärkesuppfattning och forma känslomässiga band mellan kund och varumärke. Musik och ljud har mycket stor potential att generera positiva känslor och varaktiga minnen. Forskning har visat att vad vi hör kan trigga beteenden, påverka vår hälsa, våra känslor och faktiskt också hur Läs mer
2671. Det är antalet gånger vi i genomsnitt rör mobilen per dag. När det är dags för reklampaus under Mästarnas mästare lämnar din blick TV-skärmen, du sträcker dig förstrött efter mobilen och försjunker i Instagram-flödet en stund. Eller kanske väljer du att snabbt kolla inkorgen. Ett beteende som de facto redan har en beteckning: second screening. Trots att hela 95% av Aftonbladets trafik sker via mobilen är den som verktyg för marknadskommunikation fortfarande ett relativt Läs mer
Det här eventet är över. Men vi planerar redan för nästa frukost! Idag är du alltid nåbar – via din mobil. Vårens sista kunskapsfrukost syftar till att ge kunskap om hur man kan göra mobilen till ett effektivt verktyg för marknadskommunikation. Trots att vi, som de uppkopplade varelser vi är, kommunicerar allt mer med mobilen så är marknadsföring där relativt outforskad mark. De stora digitala tjänsteföretagen, som Google, har sedan länge haft devisen “mobile first”. Läs mer
Under 20 år har hon rest världen runt för att dela med sig av sina verktyg för hur vi på 90 sekunder kan skapa träffsäker kommunikation med ett ökat säljresultat. Vi vill tacka Cheri Tree, grundare till företaget B.A.N.K. Code som under den senaste Kunskapsfrukosten gjorde stort intryck på de 30 deltagarna. Med amerikanskt manér och imponerande retorisk förmåga tog Cheri rummet med storm. Hon växlade tempo när hon pratade, visade statistik och siffror, försäkrade Läs mer
En av världens mest ansedda och främsta talare inom försäljning och kommunikation kommer till Göteborg och Stockholm i maj. Vid vår nästa Kunskapsfrukost får ni möjlighet att lyssna till Cheri Tree som presenterar sitt företag B.A.N.K., deras unika personlighetsanpassade verktyg och hur vi alla kan nå framgång genom att sälja så som kunden köper. Läs mer
Influencer marketing, välskrivet innehåll, Augmented och Virtual Reality, listan kan göras lång. Vi har kikat närmare på ett antal av de digitala trenderna för 2017. Häng med! Läs mer
Traditionellt har avancerad B2B-försäljning skett genom personliga kontakter säljare och köpare emellan. Säljaren har oftast kunnat påverka kunden i ett tidigt skede för att sedan lotsa den hela vägen fram till ett beslut. Idag, när information finns lättillgänglig överallt, tar sig kunderna istället långt in i köpprocessen på egen hand. Läs mer
Tänk dig att du några tuggor in i din lunch skulle kunna byta resten mot något godare att äta. Ungefär så funkar det när vi optimerar digitala kampanjer. Läs mer