I 2020 års trendspaning avverkade jag ett stycke om content. Innehåll. Hur man skapar bra, rätt och får ut så mycket som möjligt av det man publicerar. Det är sen gammalt att content is fire and social media gasoline, men hur ska man tänka kring planering och producering? Vilka format är aktuella, hur viktigt är det med hashtags och ska man ha ljud i video på sociala medier eller inte? Att sponsra eller inte Det Läs mer
Det här eventet är över. I ett fragmenterat digitalt medielandskap har det aldrig varit så enkelt att nå ut men så svårt att få konsumenters uppmärksamhet. I denna föreläsning får ni höra både insikter, digitala trender men även förändringar som måste ske för att kunna kommunicera och marknadsföra oss effektivt idag och i en föränderlig framtid. I denna föreläsningen går vi igenom Digitala trender för framtidens kommunikation> Content Marketings betydelse för effektiv kommunikation Vikten av Läs mer
Traditionellt har avancerad B2B-försäljning skett genom personliga kontakter säljare och köpare emellan. Säljaren har oftast kunnat påverka kunden i ett tidigt skede för att sedan lotsa den hela vägen fram till ett beslut. Idag, när information finns lättillgänglig överallt, tar sig kunderna istället långt in i köpprocessen på egen hand. Läs mer
Idag samlar vi själva in information för att skapa oss en bild av vad som finns på marknaden. Med hjälp av Google och exempelvis personliga referenser tar vi sedan ett beslut. Därför måste företag bli bättre på Content Marketing. Läs mer