Den som vet mest vinner.

Right Thing united är en kommunikationsbyrå med fysisk hemvist i Göteborg. Själsligt och professionellt befinner vi oss dock ständigt på upptäcktsfärd – inte sällan i det digitala medielandskapets framkant. Vi drivs av att lära oss så mycket som möjligt om vår omvärld och hur vi kan påverka den med kommunikation. Allt för att vi ska kunna rådge våra kunder på basis av kunskap.

För ändamålet har vi samlat nyfikna specialister inom allt från varumärkesstrategi och reklamkreation till content marketing och UX-design. Dessutom har vi en egen digital mediebyrå som planerar, optimerar och följer upp våra digitala kampanjer så att vi hela tiden får nya insikter som vi kan använda för att maximera ROI för våra kunder.

Vår utgångspunkt är att alla vi på RTu ska veta vad vi pratar om. Därför värderas allas åsikt högt i alla lägen. Och därför delar vi gärna med oss av våra kunskaper till kollegor, kunder och även till omvärlden via våra digitala kanaler, böcker och i samband med våra Kunskapsfrukostar.

Så varför hänga med oss? Enkelt. Den som vet mest vinner.

 

Vår koncern

Rent strukturellt är Right Thing united en koncern. Den består av kommunikationsbyrån med samma namn, mediebyrån Right Thing media och Right Thing delivered som erbjuder rådgivning inom handel. I praktiken fungerar vi dock som en och samma byrå med full tillgång till varandras kompetens och kunskap.

Hänt på byrån

Right Thing media accelererar!

4 juli, 2017
Vi har under våren 2017 kompletterat vår kompetensbas genom att förstärka och utveckla vårt dotterbolag, Right Thing media. Detta genom att rekrytera bland annat Mikaela Ekström som Digital Media Planner (läs mer om Mikaela här!) och vår Director of Digital Media; Sarah Blank. Sarah kommer närmast från Vikingaskeppet Draken Harald Hårfagre där hon under nära två års tid ansvarat för kommunikationen. Tidigare har hon dock befunnit sig stadigt på svensk mark och varit på byråer som Scream och Forsman & Bodenfors. Jag frågade Sarah om vad som utgör bra reklam: “Det är svårt att hitta den perfekta reklamen. Den som vinner är den som är ärlig, uppseendeväckande, innovativ och personlig. Och som hittar rätt person, på rätt plats, med rätt budskap vid rätt tillfälle. Där budskapet stärks av medieplaceringen och vice versa. En riktigt bra är den Åkestam & Holst, Stop/Family och Starcom tillsammans skapade för Apoteket Hjärtat – Apolosophy. Det är ett bra exempel på när reklamidé och placering höjer budskapet och räcker längre.” Med Sarahs brinnande intresse för resultatinriktad kommunikation som sträcker sig genom hela medielandskapet har vi nu täckt upp tre vitala kompetenser inom modern media och samtida marknadsföring. Våra tjänster backas nu upp av nischade experter inom sociala medier, displayannonsering och AdWords. Vi samarbetar, liksom innan, med de flesta och de bästa av mediekoncernerna och har ständigt annonser i en mängd av tidningar; både tryckt och digitalt. Är ditt företag på jakt efter nya medielösningar? Grubblar du över vilken metod som lämpar sig bäst för dig och din produkt? Hör av dig till Sarah eller någon av våra Account Managers. Fem snabba om Sarah: Älskar smarta lösningar och kluriga idéer – ingenting är omöjligt Ifrågasättande Nyfiken! Äventyrsjunkie Friluftsnörd

Mobilen – vår käraste ägodel

30 maj, 2017
Idag är du alltid nåbar – via din mobil. Vårens sista kunskapsfrukost syftar till att ge kunskap om hur man kan göra mobilen till ett effektivt verktyg för marknadskommunikation. Trots att vi, som de uppkopplade varelser vi är, kommunicerar allt mer med mobilen så är marknadsföring där relativt outforskad mark. De stora digitala tjänsteföretagen, som Google, har sedan länge haft devisen “mobile first”. Det är dags att hänga på och använda mobilen som kommunikationsplattform i marknadsföringen. Det vill säga; i relation till hur mycket mobilen används så borde vi jobba mer med att dra nytta av dess fördelar även inom marknadsföring. Vi har nöjet att presentera Thomas Asserholt som huvudtalare. Thomas har jobbat med mobil annonsering lika länge som det har funnits och är idag vice VD och partner på Keymobile. Keymobile är ett mobilt annonsnätverk och stöttar några av Sveriges största annonsörer med att synas där. Ett axplock av deras kunder är; H&M, Cloetta, Swish, Libresse, Ikea och L’oreal. Genom samarbeten med över 200 mobilsajter och appar hjälper Keymobile till med att matcha rätt målgrupp med respektive kampanj. Keymobile blev i mars 2016, efter 1,5 års verksamhet nominerad av Sveriges mediebyråer till årets mobilaktör. Vår alldeles egna Director of Digital Media här på Right Thing united, Sarah Blank följer upp och talar om sina och våra erfarenheter utifrån det vi gör tillsammans med våra kunder. Sarah är ny hos oss på Right Thing united men har 10 års erfarenhet av digital marknadsföring och tidigare arbetsgivare som Scream Mediabyrå, Forsman & Bodenfors och Aitellu. Sarahs ledord? Passionerad kommunikation i ett modernt medielandskap! Detaljerad information Morgonens event är gratis, vi bjuder på både kunskapen och frukosten. Notera att antalet platser är begränsade och anmälan därmed bindande. Vi har ett begränsat antal platser och förväntar oss ett stort intresse, så vänta inte med anmälan för länge. Är du nyfiken på hur det såg ut på vår senaste Kunskapsfrukost, ta en titt här! Om du har några funderingar eller frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss.

Träffa rätt på 90 sekunder

23 maj, 2017
Under 20 år har hon rest världen runt för att dela med sig av sina verktyg för hur vi på 90 sekunder kan skapa träffsäker kommunikation med ett ökat säljresultat. Vi vill tacka Cheri Tree, grundare till företaget B.A.N.K. Code som under den senaste Kunskapsfrukosten gjorde stort intryck på de 30 deltagarna. Med amerikanskt manér och imponerande retorisk förmåga tog Cheri rummet med storm. Hon växlade tempo när hon pratade, visade statistik och siffror, försäkrade oss om att hon inte skulle dra över på tiden, hon fick oss att känna gemenskap och skratta. Och alla i rummet som tillsammans besatt de olika personlighetstyperna Blueprint, Action, Nurturing, Knowledge kände sig sedda. Cheri Tree lever som hon lär och just denna morgonen fick vi lyssna till en inspirerande föreläsning av kvinnan som bland annat utsetts till ”Woman Entrepreneur of the year”. Cheri Tree om varför kunden köper. Varför säger vissa ja när andra säger nej? Ja, det är en nöt som alla inom försäljning vill knäcka. Många säger att sälj och marknadsföring är en konstform – Cheri menar att det är vetenskap. Utifrån den insikten har hon startat företaget B.A.N.K. Code och tagit fram en modell som går att använda i alla typer av sammanhang oavsett om man arbetar som säljare, vill övertyga andra om en idé eller få kollegor att nappa på en förändring. I korta drag handlar B.A.N.K. Code om att sätta mottagaren i fokus genom att snabbt läsa av dennes personlighet och anpassa kommunikationen för att i sin tur kunna optimera varje kundkontakt. Fyra personlighetstyper för kommunikation. När du börjar kommunicera till fyra olika personlighetstyper istället för en kan du öka din försäljning med 300%, enligt Cheri. B.A.N.K. står för: Blueprint – denna typen gillar stabilitet, struktur, planering, ansvarstagande och regler. Saker som att hålla sig innanför budgeten, bra detaljbeskrivningar och ett bra rykte är sånt som triggar denna typen. Action – typen gillar frihet, flexibilitet, spontanitet, uppmärksamhet, ha roligt och tävlingar. Magkänsla, exklusivitet, social buzz och recensioner i relevanta publikationer är sånt som typ-A går igång på. Nurturing – föredrar relationer, autenticitet, samarbete, välgörenhet, etik och moral. Det som triggar denna typ till köp är om företaget bidrar i ett större sammanhang. Rekommendationer från folk de känner och bra detaljbeskrivningar på det de ska köpa bidrar också. Knowledge – gillar intelligens, teknik, kompetens, fakta och research. Det hen värdesätter är att man håller sig inom budgeten, att de fått tillgång till all information och ges den tid de kan tänkas behöva för att fatta ett beslut.   Precis som Cheri Tree så tror vi på Right Thing united att hur vi säger det är minst lika viktigt som vad vi säger, allt utifrån till vem vi säger det. Därför jobbar vi tillsammans med våra kunder med noggranna marknadsanalyser och definierar olika personas. Det gör att vi kan tydliggöra den målgrupp respektive kund vill kommunicera till och därmed anpassa budskapet efter personlighetstypen i all marknadskommunikation. Vi hjälper gärna dig med såväl varför, var och inte minst hur du ska kommunicera

Kunskapsfrukost – Sälj som din kund köper!

7 april, 2017
En av världens mest ansedda och främsta talare inom försäljning och kommunikation kommer till Göteborg och Stockholm i maj. Vid vår nästa Kunskapsfrukost får ni möjlighet att lyssna till Cheri Tree som presenterar sitt företag B.A.N.K., deras unika personlighetsanpassade verktyg och hur vi alla kan nå framgång genom att sälja så som kunden köper.

Köpprocessen har ändrats: Lär nytt och sälj mer!

7 april, 2017
Kunderna väntar inte på att bli uppringda för att få reda på företags produkter och tjänster. De använder i stället sociala medier för att undersöka tillgängliga lösningar och rekommendationer inför köpbeslut. I den här nya miljön är det viktigare än någonsin att säljare anpassar sig till den nya köpprocessen och utvecklar sin sociala säljkompetens.

Webbdesigner med utvecklarfingrar eller en frontendutvecklare med öga för design.

9 mars, 2017
Vi söker dig som, liksom det mesta av det vi gör idag, ligger i gränslandet mellan design och teknik. Som kan bidra till att ta våra kreativa kommunikationsidéer vidare och förverkliga dem i digital form. Oavsett om det är en interaktiv landningssida, en geografiskt styrd banner på nyhetssajternas förstasidor eller en fullskalig webbplats i WordPress. Du som frontendutvecklare kommer jobba i team med andra experter inom exempelvis SEO, Digitala Media, Sociala Media och film. Men också med copywriters och art directors, allt för  att maximera effekten av våra kunders marknadsinvesteringar. Vi förväntar oss att du kan HTML5 och JavaScript, samt att du varit involverad i att sätta upp ett flertal webbplatser där fokus varit på en grym användarupplevelse (UX). Meriterande är även kunskaper i och erfarenheter av Google Tag Manager. När vi bygger webbplatser själva jobbar vi huvudsakligen med WordPress. Det är med andra ord inte de stora programmeringsuppdragen som är din huvudsakliga passion. Hellre smarta och väldesignade lösningar som gör såväl våra kunder som besökarna på deras webbplatser glada och nöjda. Vi förutsätter också att du gillar (och har erfarenhet av) utmaningar och tekniska problem, allt från heatmaps och konverterande CTAs till Rich-Media banners under 50KB. Du har förmodligen en eftergymnasial utbildning i webbdesign/-utveckling. Kanske en yrkeshögskoleutbildning? Vi tror också att du jobbat några år och skaffat dig en egen erfarenhet av vad som funkar och vad som inte gör det, så att du kan gnugga den mot vår och att vi därigenom kan utvecklas tillsammans. Ansöker gör du via LinkedIn, här är en länk>> Right Thing united är en kommunikationsbyrå med fysisk hemvist i Göteborg. Själsligt och professionellt befinner vi oss dock ständigt på upptäcktsfärd – inte sällan i det digitala medielandskapets framkant. Vi drivs av att lära oss så mycket som möjligt om vår omvärld och hur vi kan påverka den med kommunikation. Allt för att vi ska kunna rådge våra kunder på basis av kunskap. För ändamålet har vi samlat nyfikna specialister inom allt från varumärkesstrategi och reklamkreation till content marketing och UX-design. Dessutom har vi en egen digitalmediebyrå som planerar, optimerar och följer upp våra digitala kampanjer så att vi hela tiden får nya insikter som vi kan använda för att maximera ROI för våra kunder.