På LinkedIn når B2B-annonsörer sin målgrupp

B2B-annonsörer har ofta svårt att nå önskad målgrupp i digitala kanaler. Men en digital kanal som underlättar arbetet med att rikta annonser är LinkedIn.
Av Henrik Björklund 8 år sen

B2B-annonsörer har ofta svårt att nå önskad målgrupp i digitala kanaler. Men en digital kanal som underlättar arbetet med att rikta annonser är LinkedIn. På LinkedIn anger varje användare information om sig själv i form av bransch, företagsnamn, företagsstorlek, jobbtitel, ansvarsområden och så vidare. Vilket betyder att de som vill nå företag i en viss bransch eller personer i ett visst ansvarsområde har all information de behöver. Ta även i beräkning att Sverige har 2,2 miljoner LinkedIn-användare idag, vilket ger er möjlighet att nå cirka 45 procent av landets arbetande befolkning.

Verktyget för att annonsera på LinkedIn heter ”Marketing Solutions”. På Right Thing united använder vi verktyget flitigt och kan hjälpa er att bygga er målgrupp. Samt se till så att era annonser enbart visas för relevanta personer och genererar leads.

För en kund* inom IT resulterade en av våra kampanjer till exempel i 125 000 visningar. Samt 737 klick, 37 interaktioner och 39 nya följare. De fick även 31 nya leads, eftersom det sponsrade inlägget ledde till en landningssida där man vid intresse kunde fylla i sina kontaktuppgifter. För en annan kund* som är intresserad av att nå personer som har en chefsposition och personer som jobbar inom HR, resulterade ett enda sponsrat inlägg i 26 437 visningar. Samt 122 klick, 9 interaktioner och 13 nya följare.

Vill ni veta mer om LinkedIn och hur man på bästa sätt når sin målgrupp? Kontakta oss!

 

 

*Båda kunderna har för närvarande pågående LinkedIn-kampanjer, därför nämner vi inte deras namn.

Kategorier:
  Insikter, LinkedIn