Söker du att ständigt utvecklas, att få ny inspiration och att hitta ny kunskap för att utveckla dig själv och din organisation? Då har du aldrig haft mer att välja på i det överflöd av innehåll som idag publiceras på internets alla delar. Det svåra är alltid att hitta det värdefulla. Det du skall lägga din begränsade tid på.
L2 och dess grundare Scott Galloway väljer vi att följa. L2 är en amerikansk ”business intelligence” organisation. Som ägnar sig åt att analysera och dela med sig av underlag för strategi och taktik kring den digitala marknadsföringens utveckling. På ett rappt och underhållande sätt dessutom.
I klippet nedan hittar du ett avsnitt i deras serie ”Winners & Losers in a Digital Age”. Scott Galloway (ca 2.16 in i filmen) reflekterar där i raketfart över vad man kan få i form av alternativ digital marknadsföring för de 5 miljoner dollar det kan kosta att köpa sig en 30 sekunders spot under Super Bowl. Nu gissar vi att ni, liksom vi för våra kunder, aldrig övervägt Super Bowl som kanal. Men jämförelsen är ändå intressant. Vilka medieinvesteringar gör ni för att ni ”alltid” har gjort dem? Är ni säkra på att de verkligen representerar den effektivaste vägen till era kunder även idag?