För lite mer än ett år sedan samlade jag de hetaste trenderna för 2017. Det var mycket tal om AR och VR, men man kan undra om det inte var ganska lite verkstad på den fronten? VR-glasögonen listades som årets julklapp 2016, men det verkade aldrig riktigt slå ut till den vanliga massan till den nivå många förutsåg för 2017. Välskrivet innehåll var lika hett då som nu, det ser vi bland annat i våra Läs mer
Många undrar över vad som egentligen gäller för reklam i sociala medier. De 50 deltagarna på årets första Kunskapsfrukost på Right Thing united bjöds på högaktuella perspektiv på vad som funkar och inte funkar. I nästa vecka kommer domen i det så kallade Kissiefallet, där frågan är vad som gäller för den som får betalt för att blogga eller instagramma. Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå gick igenom de juridiska riktlinjer som finns, och som är Läs mer
Det här eventet är över. Fler plattformar att kommunicera på innebär nya och större utmaningar för både lagstiftare och marknadsförare. Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå reder under årets första Kunskapsfrukost ut vad som är tillåtet, vad som inte är tillåtet och vad vi kan förvänta oss av 2018 i form av nya lagar och regler. Vi inleder Kunskapsfrukost-året med att bringa en smula klarhet i en gråzon som allt fler företag letar sig in i. Läs mer
Influencer marketing, välskrivet innehåll, Augmented och Virtual Reality, listan kan göras lång. Vi har kikat närmare på ett antal av de digitala trenderna för 2017. Häng med! Läs mer