RTu + Auson = Tjärlek

Av Cecilia Söderberg 4 år sen

På medeltiden var trätjära den enda kända metoden för att bevara trä. Det är fortfarande den bästa. Det är precis det som vi på RTu har fått i uppgift att kommunicera.

Rödtjäran är upphovet till alla röda målarfärger. Trätjärans historia sträcker sig hela vägen bak till Mesopotamien och civilisationens vagga. Sedan dess är det många som har upptäckt trätjärnas många fördelar – från antikens greker till vikingarna. Och från och med 1928 är det Auson som för traditionen vidare in i framtiden.

Sedan september 2018 arbetar vi med Auson. Vår uppgift ligger i att främja Ausons tillväxt och försäljning, och för att lyckas med detta har vi behövt stärka deras kommunikationskoncept. Det grafiska uttrycket, både visuellt och språkligt, behövde utvecklas. Detta i form av storytelling kring deras historik och byggnadsvård samt att producera nya referensbilder. Vi har också uppdaterat deras Google Adsannonsering för att få en bättre och mer enhetlig sökordsmarknadsföring och årsplanering.

Eftersom målandet läggs på is under vinterhalvåret kommer vi att få avvakta ett par månader innan vi kan se resultatet av vårt samarbete, men Erik Udesen på Auson är redan taggad:
– Vi är nöjda med samarbetet. Vi uppskattar RTu:s breda kompetens kring digital annonsering, något vi saknade hos vår tidigare byrå.

Att få arbeta med företag i eller nära byggbranschen är något som vi på RTu gör passionerat och har mycket erfarenhet av efter samarbeten med kunder som Elitfönster, Snickar-Per, Black & Decker, Stanley och flera andra.

Om du vill veta mer om Auson eller bara grotta ned dig i allt som finns att lära sig om trätjära – klicka här! Är du kanske också intresserad av att se vad vi har gjort för företaget? Då är du välkommen att kolla in vår kundsida.

Kategorier:
  Analys och strategi, Idé och koncept