Det här eventet är över.
Fler plattformar att kommunicera på innebär nya och större utmaningar för både lagstiftare och marknadsförare. Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå reder under årets första Kunskapsfrukost ut vad som är tillåtet, vad som inte är tillåtet och vad vi kan förvänta oss av 2018 i form av nya lagar och regler.
Vi inleder Kunskapsfrukost-året med att bringa en smula klarhet i en gråzon som allt fler företag letar sig in i. Vad får man och vad får man inte göra när det kommer till reklam på nätet? Under seminariet kommer advokat Erik Ullberg att behandla aktuella frågor kring digitala – och specifikt sociala – medier såsom att anlita influencers, gränsdragningen mellan kommersiell och icke-kommersiell information, användargenererat material m.m. Vi kommer att få ta del av exempel på fall ur verkligheten, bland annat det omtalade Kissie-målet där bloggaren Kissie (Alexandra Nilsson) blivit stämd av Konsumentombudsmannen för dold reklam.
Erik Ullberg är partner och advokat på Wistrand Advokatbyrå i Göteborg och har under flera år arbetat med marknadsrättsliga frågor. Han biträder kontinuerligt svenska och utländska klienter med rådgivning. Erik har särskild erfarenhet från sociala medier, IT, teknik samt reklam- och kommunikationsbranschen. Wistrand Advokatbyrå är den svenska medlemmen i Global Advertising Lawyers Alliance – GALA, ledande internationell sammanslutning av byråer specialiserade inom IPR/IT- och marknadsrätt.
Morgonens event är gratis, vi bjuder på både kunskapen och frukosten. Vi har ett begränsat antal platser och förväntar oss ett stort intresse, så vänta inte med anmälan för länge. Sista anmälningsdag är tisdagen 16 januari!
Är du nyfiken på hur det såg ut på vår senaste Kunskapsfrukost, ta en titt här!
Om du har några funderingar eller frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss.