2671. Det är antalet gånger vi i genomsnitt rör mobilen per dag. När det är dags för reklampaus under Mästarnas mästare lämnar din blick TV-skärmen, du sträcker dig förstrött efter mobilen och försjunker i Instagram-flödet en stund. Eller kanske väljer du att snabbt kolla inkorgen. Ett beteende som de facto redan har en beteckning: second screening. Trots att hela 95% av Aftonbladets trafik sker via mobilen är den som verktyg för marknadskommunikation fortfarande ett relativt Läs mer
Det här eventet är över. Men vi planerar redan för nästa frukost! Idag är du alltid nåbar – via din mobil. Vårens sista kunskapsfrukost syftar till att ge kunskap om hur man kan göra mobilen till ett effektivt verktyg för marknadskommunikation. Trots att vi, som de uppkopplade varelser vi är, kommunicerar allt mer med mobilen så är marknadsföring där relativt outforskad mark. De stora digitala tjänsteföretagen, som Google, har sedan länge haft devisen “mobile first”. Läs mer
Influencer marketing, välskrivet innehåll, Augmented och Virtual Reality, listan kan göras lång. Vi har kikat närmare på ett antal av de digitala trenderna för 2017. Häng med! Läs mer