Smarta vägar att skapa uppmärksamhet

Right Thing pr

Vilka är målgrupperna och hur kan vi på det mest resurseffektiva sättet skapa relationer med dem? Den frågan ligger till grund för allt gediget resultatinriktat pr-arbete. Genom kreativt, strategiskt och inte minst pedagogiskt arbete skapar vi uppmärksamhet i både traditionella och digitala kanaler. Det kan handla om en pressrelease eller debattartikel, ett event eller seminarium, content marketing eller kampanj i sociala medier, ambassadörsprogram eller aktivitet i totalt oväntade kanaler.

En stor del av pr-arbetet ligger ofta på medierelationer och vi vet hur journalister tänker och värderar en nyhet. Vi är experter på att fånga medias intresse och skapa publicitet. När vi är tveksamma till nyhetsvärderingen går vi gärna den extra milen för att skruva till vinkeln så den blir intressant för de luttrade journalisterna.

Men oavsett om vi föreslår traditionell mediebearbetning, en SoMe-kampanj eller ett skogsevent, är den gemensamma nämnaren att vi alltid anstränger oss för att nå de utvalda målgrupperna via de smartaste kanalerna.

Vårt erbjudande

  • Strategisk, taktisk och kreativ rådgivning
  • PR-strategier och planer
  • Idéutveckling
  • Vinkelformulering
  • Mediebearbetning
  • Planer och innehåll för sociala medier
  • Redaktionellt innehåll
  • Riktade event
  • Internkommunikation
  • Medieträning
  • Riskanalys och kriskommunikation

Intresserad?

Låt oss kontakta dig.
Dina personuppgifter är jättefina. Därför håller vi dom i säkert förvar. Genom att skicka in detta formulär godkänner du vår personuppgiftspolicy.
Henrik-CEO_Right-Thing-united