Mediebyrå i Göteborg

Right Thing media

Alla kan köpa en annons, digital eller analog. Det svåra är att köpa rätt, det kan vi. Vi är en mediebyrå som hanterar, planerar, förhandlar och köper all typ av media. Vi är Google Partner, certifierade i en mängd olika plattformar, har erfarenhet av förhandling och köp av media i hela Norden och samarbetar med Adform – en av världens ledande plattformar för digital annonsering. Självklart sköter vi även annonsering i sociala medier som Facebook, Instagram, LinkedIn och Snapchat.

Medieköp ser olika ut beroende på vad du vill uppnå. Med mätning och optimering kan vi lägga resurser på de delar som faktiskt ger resultat – för att maximera effekten av dina medieinvesteringar.

Framgångsrik kommunikation är när rätt budskap når rätt person på rätt plats vid rätt tillfälle. För att hitta alla dessa rätt behövs kunskap, erfarenhet och research. Vi jobbar hårt med att definiera din målgrupp och ta reda på vilka digitala miljöer de rör sig i, så att du slipper lägga resurser på att exponera ditt budskap för fel personer. Våra kampanjer justeras löpande utifrån de insikter vi får för att dina annonser alltid ska vara anpassade efter syfte och målgrupp.

Här är några av de digitala verktyg och kanaler vi arbetar med när vi skapar optimerade kampanjer för våra kunder:

Google

Sökordsoptimering är a och o för alla företag som vill synas på Google. Möjligheterna i Googles nätverk och sökordsmarknadsföring är många och det gäller att veta vad man gör för att få den effekt som man önskar. Vi är certifierad Google partner och hjälper dig att nå dina mål.

Facebook

Om du vill nå specifika eller smala målgrupper finns både verktygen och möjligheterna ofta på Facebook. En kombination av olika annonsformat skapar stort potential för kostnadseffektiv annonsering där det ofta går att nå höga konverteringstal.

OOH/DOOH (utomhus)

Utomhusreklam är för dig som har ett budskap du vill ska nå många, diskuteras och väcka reaktioner. Digitala skyltar har gett affischformatet helt nya möjligheter.

Print/papper

När vardagens nyheter och räkningar har flyttat till skärmar blir det något visst med papper. Kataloger, tidskrifter och program kan göras för att utstråla användbarhet, beständighet och exklusivitet.

Snapchat

De ungas mediekanal. Snapchat blev snabbt populärt bland kids, tweens och teens. Med sitt snabba content där videor och bilder bara finns tillgängliga en kort stund gäller det att ha ett tydligt budskap och roligt, engagerande material.

YouTube

Världens näst största sökmotor möjliggör användningen av film på helt nya sätt. Här finns många intressanta annonseringsmöjligheter som pre-rolls, banners och textlänkar.

LinkedIn

Jobbar du inom B2B är LinkedIn din kanal! Med hjälp av tydligt definierade målgrupper och stora selektionsmöjligheter finns alla förutsättningar som behövs för att rikta in din digitala annonsering mot helt rätt personer. Även som säljverktyg har kanalen visa sig ha stor effekt, många har anammat tekniken som kallas social selling där LinkedIn har blivit det främsta mediet.

Instagram

Instagram har gått från att vara en kanal främst använd av yngre till ett forum där du nu kan nå ut brett till en mängd målgrupper. Ett visuellt intressant uttryck skapar goda förutsättningar för att kunna stärka såväl varumärke som försäljning.

Display

Med kreativa format, interaktivitet och film är banners en användbar och mångsidigt komponent inom digital marknadsföring. Oavsett om du vill bygga varumärke, sälja eller påverka människor på något annat sätt.

Programmatiska köp

Med programmatiska köp kan du styra din annonsering mot specifika målgrupper och göra din marknadsföring ännu mer effektiv. Istället för att köpa annonsering i ett specifikt medium köper du helt enkelt den målgrupp du vill nå.

TV

Med annonser i tv har kan du nå bredare såväl som smalare målgrupper ända hem i tv-soffan. Formatet har förutsättningar för kontinuitet och lite längre filmer, men tillåter också det korta och tillfälliga.

Radio

Radion finns i bakgrunden i många människors vardag – på jobbet eller kaféet, i taxin eller hos frisören. Med annonser i radio nås de av ditt budskap mitt i en hektisk vardag.

Vill du veta mer? Kontakta oss.

Uno-Ullven-right-thing-united

Uno Ullvén

Technical Director / Head of Media
Right Thing media
0733 60 90 90 | |

Right Thing media

Felicia Christenson

Digital Marketing Specialist
Right Thing media
0766 33 32 41 | |

MW_Marketing-Specialist_Right-thing-united

Mia Westin

Digital Marketing Specialist
Right Thing media
|

Henrik-Bjorklund-right-thing-united

Henrik Björklund

CEO/Account Director
Right Thing united
0766 33 32 99 | |