Hos oss på Right Thing united börjar det bli dags att lägga sommaren 2017 bakom oss. Det innebär nya rutiner, rivstarta projekt och inte minst att välkomna nya ansikten på kontoret! Vi har nöjet att i två månader framöver ha Anton Holmberg Olsson hos oss. Anton är Warhol-fantasten som tror att man verkligen bör passa sig för Loch Ness-monstret och en grafisk designer med kaffeproblem. När Anton själv får berätta “En före detta fiskmånglare som Läs mer
För den påläste är AMP inte längre någon större nyhet. Men för er som missat det så kommer här en snabb introduktion: AMP, eller Accelerated Mobile Pages, är ett verktyg framtaget av inga mindre än Google. Med hjälp av AMP kan du öka möjligheterna till att behålla dina webbplatsbesökare under en längre tid. Detta genom att låta innehållet på din sida ladda klart snabbare än din “vanliga” design. Vi pratar alltså inte om responsiv design Läs mer
Användbarhet är ett viktigt begrepp för alla som jobbar med digital kommunikation. Och minst lika viktigt för alla som har en webbplats. Ändå är det ofta förvånansvärt bortglömt eller förbisett. Vi tar en titt på ett av den digitala världens senaste buzzwords – “konverteringsoptimering”. Läs mer
Som konsumenter har vi idag allt mindre tålamod det gäller webbsidor som tar god tid på sig att ladda. Framför allt när vi surfar på mobilen. Google har valt att ta itu med saken med sitt projekt AMP – Accelerated Mobile Pages. Läs mer
För att nå bästa effekt av en tjänst handlar avvägningen mycket om känslor och intryck, där estetiska designval påverkar känslorna och förståelsen, och förståelsen i sin tur påverkar beteendet. Ett beteende som ger en viss effekt. Läs mer