Idag pratar vi mycket om att marknadsföring är ett “numbers game”. Ni har säkert hört uttryck som “From ‘Mad Men’ to ‘Math Men’”, Big Data, Marketing Automation och annat som lyfter fram tekniken och möjligheterna att räkna hur vi på det billigaste och mest träffsäkra sättet når målgruppen. Baserat på dessa möjligheter till exakta kalkyler ser vi hur den digitala mediemarknaden tar över allt mer av investeringarna. Google och Facebook dominerar den allt mer på Läs mer
Bubbel, fyrverkerier och nyårslöften. Under helgerna har det funnits tid till eftertanke och reflektion. Vardagslunken och arbetsuppgifter har brutits ett tag och ersatts med något annat. Och ofta upplever vi att vi har mer tid. Men vad är då tid? Läs mer
Vi som jobbar med kommunikation brottas ofta med den här frågan. Det vi säger måste vara tillräckligt innehållsrikt för att vara intressant. Men det måste även vara tillräckligt lite för att inte bli för mycket. Då blir man glad när man hittar en så här vacker definition av vad enkelhet (simplicity) är. Läs mer
I takt med att antalet skärmar i vår vardag ökar ändras även vårt beteende. Vad innebär detta i praktiken för dig som annonsör? Läs mer
Förra veckan var det återigen dags för en temporär utökning av antalet personer på kontoret. Läs mer
Söker du att ständigt utvecklas, att få ny inspiration och att hitta ny kunskap för att utveckla dig själv och din organisation? Då har du aldrig haft mer att välja på i det överflöd av innehåll som idag publiceras på internets alla delar. Det svåra är alltid att hitta det värdefulla, det du skall lägga din begränsade tid på. Läs mer
Traditionellt har avancerad B2B-försäljning skett genom personliga kontakter säljare och köpare emellan. Säljaren har oftast kunnat påverka kunden i ett tidigt skede för att sedan lotsa den hela vägen fram till ett beslut. Idag, när information finns lättillgänglig överallt, tar sig kunderna istället långt in i köpprocessen på egen hand. Läs mer
När kanalen ändras, som med Instagram och deras satsning på annonser exempelvis, gäller det att se över sin kanalstrategi och tänka till. Är den här nya förutsättningen något som mitt företag bör ta till sig? Förenklar förändringen mitt sätt att nå ut och kommer vi kunna skapa bra resultat? Läs mer