Detta event är över.
Kunderna väntar inte på att bli uppringda för att få reda på företags produkter och tjänster. De använder i stället sociala medier för att undersöka tillgängliga lösningar och rekommendationer inför köpbeslut. I den här nya miljön är det viktigare än någonsin att säljare anpassar sig till den nya köpprocessen och utvecklar sin sociala säljkompetens.
Det pratas mycket om att kunderna har ändrat beteende och om att traditionella säljmetoder får allt sämre resultat. Är du säljare, konsult eller egenföretagare känner du säkert igen dig. Det är jobbigt att ringa kalla samtal och når du fram är risken stor att den du söker inte har tid. Då ska du titta närmare på Social Selling! Speciellt om du redan är på LinkedIn (men inte riktigt har fått koll på hur du kan använda det) och använder dig av ditt personliga nätverk.
Under workshopen får du både en genomgång och praktisk träning kring hur man jobbar på LinkedIn för att bygga sitt varumärke, nå nya kontakter och skapa relationer online. Helt enkelt ett sätt att komplettera din nuvarande försäljning med nya metoder.
Du lär dig Social Selling praktiskt i 5 steg:
- Sociala förmågor för att skapa förtroende
- Hur du söker, finner och etablerar kontakt via LinkedIn
- Hur du använder LinkedIn och Sales Navigator för att få leads
- Hur du bokar varma möten där du är efterfrågad
- Hur du skriver för att bli läst och få fler offertförfrågningar
Kurstillfälle: 11 maj kl 13-16 i Göteborg hos Right Thing united, Kungsgatan 48a
Kursledare: Olle Leckne, LinkedIn-expert
Pris: 3 900 kr/person + moms. I priset ingår en arbetsbok med övningar, struktur/mått på framgång samt en serie e-brev som stödjer dig i det vardagliga social selling-arbetet.
Anmälan: Sker genom formuläret till höger. Anmälan är bindande och faktureras via e-post till den adress du angivit. Vid avanmälan senare än 10 arbetsdagar före kurstillfället debiteras full avgift. Platsen kan överlåtas till annan person, meddela oss bara det på förhand.