I dagarna är det uppladdning för nyår. Dagarna fylls av julbordsrester och mellandagsrea. Det är veckan där allt och inget kan hända! Vi tycker att det bästa sättet att runda av året är att låta sig inspireras och roas. Tipset från oss är att kika på Adweeks favoritlistade reklamfilmer, som enligt Adweek själva är det roligaste, coolaste, läskigaste och vackraste inom reklam från 2016.
Omnichannel har det varit mycket snack om under 2016. D&AD listar sex stycken riktigt smarta integrerade kampanjer, bland annat ökända The Epic Split. Ett av flera imponerande test från Volvo Trucks Live Test Series. Eller varför inte göra som Queensland Turistbyrå och lägga ut en jobbannons för “The Best Job in the World”? Som för övrigt fick in 34.684 ansökningar från 197 olika länder!
En reklam vi tycker extra mycket om är Adweeks nummer 2. Audis “Duel” och av D&AD:s listade kampanjer inspireras vi lite extra av vågspelet “American Rom”.