Webbdesigner med utvecklarfingrar eller en frontendutvecklare med öga för design.

Av Henrik Björklund 6 år sen

 Tjänsten är tillsatt. 

Vi söker dig som, liksom det mesta av det vi gör idag, ligger i gränslandet mellan design och teknik. Som kan bidra till att ta våra kreativa kommunikationsidéer vidare och förverkliga dem i digital form. Oavsett om det är en interaktiv landningssida, en geografiskt styrd banner på nyhetssajternas förstasidor eller en fullskalig webbplats i WordPress. Du som frontendutvecklare kommer jobba i team med andra experter inom exempelvis SEO, Digitala Media, Sociala Media och film. Men också med copywriters och art directors, allt för  att maximera effekten av våra kunders marknadsinvesteringar.

Vi förväntar oss att du kan HTML5 och JavaScript, samt att du varit involverad i att sätta upp ett flertal webbplatser där fokus varit på en grym användarupplevelse (UX). Meriterande är även kunskaper i och erfarenheter av Google Tag Manager. När vi bygger webbplatser själva jobbar vi huvudsakligen med WordPress. Det är med andra ord inte de stora programmeringsuppdragen som är din huvudsakliga passion. Hellre smarta och väldesignade lösningar som gör såväl våra kunder som besökarna på deras webbplatser glada och nöjda. Vi förutsätter också att du gillar (och har erfarenhet av) utmaningar och tekniska problem, allt från heatmaps och konverterande CTAs till Rich-Media banners under 50KB.

Du har förmodligen en eftergymnasial utbildning i webbdesign/-utveckling. Kanske en yrkeshögskoleutbildning? Vi tror också att du jobbat några år och skaffat dig en egen erfarenhet av vad som funkar och vad som inte gör det, så att du kan gnugga den mot vår och att vi därigenom kan utvecklas tillsammans.

Ansöker gör du via LinkedIn, här är en länk>>

Right Thing united är en kommunikationsbyrå med fysisk hemvist i Göteborg. Själsligt och professionellt befinner vi oss dock ständigt på upptäcktsfärd – inte sällan i det digitala medielandskapets framkant. Vi drivs av att lära oss så mycket som möjligt om vår omvärld och hur vi kan påverka den med kommunikation. Allt för att vi ska kunna rådge våra kunder på basis av kunskap. För ändamålet har vi samlat nyfikna specialister inom allt från varumärkesstrategi och reklamkreation till content marketing och UX-design. Dessutom har vi en egen digitalmediebyrå som planerar, optimerar och följer upp våra digitala kampanjer så att vi hela tiden får nya insikter som vi kan använda för att maximera ROI för våra kunder.
Kategori:
  Right Thing