Facebooks vacklande och TikToks framfart är två som intresserar oss digitala marknadsförare. Men vad är rätt och hett och vad är gammalt men fortfarande av högsta vikt? Läs mer
Försök att föreställa dig en värld utan Facebook, Instagram och Google. För gemene man, eller kvinna, kan detta verka illa nog, men för oss marknadsförare är det total katastrof. Eller? Tänk om det fanns andra typer av plattformar som kunde tillföra ännu mer än de marknadsföringskanaler vi idag är vana vid? Att världen blir mindre är inget nytt. Men att som ett europeiskt företag marknadsföra sig i Kina, känns kanske lite väl långsökt, i ordets Läs mer
#. “Hashtag”. Den används hit och dit. På Twitter, Instagram, Facebook och LinkedIn. Och för många är det en ren självklarhet att jobba aktivt med hashtags i sin marknadsföring, medan andra inte har en susning – eller ser det som rent trams. Men vem är det egentligen som har rätt? Svaret kan ses som givet, men det är faktiskt så att du som använder det, du har rätt alla dar i veckan – så länge Läs mer
Text och idé är framtagen av våra praktikanter från Yrgo. Ted Krantz Holberg, Copywriter och Agnes Matilda Åkesson, Art Director. Nu har äntligen Svenskarna och internet 2018 publicerats – den årliga studien om svenskarnas internetvanor av Internetstiftelsen i Sverige. Vad händer i det svenska samhället, vilka slutsatser kan vi dra och hur påverkar det dig? Läs vidare för att se hur olika vi uppfattar samtiden, men också för att förutspå framtiden med vår nya uppfinning: Läs mer