Det här eventet är över. Att fatta beslut baserade på fakta ger ett försprång gentemot dem som baserar sina beslut på tyckande. Det är helt enkelt så att “den som vet mest vinner”. På RTu breddar vi nu vårt erbjudande till att även omfatta undersökningar och mätningar. För att ge lite inblick i varför vi gör detta vill vi visa på vårt perspektiv och den affärsnytta vi ser att undersökning och mätning kan generera. Att Läs mer
Försök att föreställa dig en värld utan Facebook, Instagram och Google. För gemene man, eller kvinna, kan detta verka illa nog, men för oss marknadsförare är det total katastrof. Eller? Tänk om det fanns andra typer av plattformar som kunde tillföra ännu mer än de marknadsföringskanaler vi idag är vana vid? Att världen blir mindre är inget nytt. Men att som ett europeiskt företag marknadsföra sig i Kina, känns kanske lite väl långsökt, i ordets Läs mer
#. “Hashtag”. Den används hit och dit. På Twitter, Instagram, Facebook och LinkedIn. Och för många är det en ren självklarhet att jobba aktivt med hashtags i sin marknadsföring, medan andra inte har en susning – eller ser det som rent trams. Men vem är det egentligen som har rätt? Svaret kan ses som givet, men det är faktiskt så att du som använder det, du har rätt alla dar i veckan – så länge Läs mer
Det är en riktig snårskog det här med juridik. När man dessutom drar in marknadsföring i ekvationen blir det om möjligt än rörigare. Det snackas GDPR, konsumentskydd, cookies och reklamlotterier. Vad behöver du som marknadsförare ha extra koll på? Advokaten Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå höll i årets andra Kunskapsfrukost, och jag har gjort mitt bästa för att översätta de viktigaste delarna av föreläsningen till svenska på en nioårings nivå. Det är en komplex process Läs mer
En felaktig uppfattning om Social selling är ofta att det handlar om att sälja en produkt eller tjänst. Nej. Eller nja. Det handlar om det långsiktiga arbetet bakom, där du som säljare tar hjälp av sociala kanaler för att skapa nya relationer samt vårda redan befintliga. Visst, tanken är ju ändå i slutändan att säljtekniken ska hjälpa dig att uppnå säljmålen, men fastna inte i den tanken. “Kom ihåg att sociala medier från början handlade Läs mer
Det här eventet är över. I takt med att internet breder ut sig blir det många svängar för oss marknadsförare att hänga med i för att hålla oss uppdaterade angående vilka lagar och regler som gäller. Och det är en hel del att sätta sig in i. Vad är egentligen tillåtet och inte? Advokat Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå bringar klarhet i årets nyheter under vår nästa Kunskapsfrukost. GDPR hit och ePrivacy dit. Känner du Läs mer
Marknadsföring har alltid varit en djungel av begrepp, tekniker, strategier och kommunikationsplaner. Varje år listas det viktigaste, mest effektiva och mest hippa inom branschen att hålla koll på i otaliga trendspaningar. Låt oss guida dig rätt bland social selling och community management. Vi reder ut vad video monetization innebär och hur man lär sig kommunicera som ett proffs. Läs mer
Det här eventet är över. Behoven av förändrade arbetssätt inom industriell (eller B2B) försäljning har ökat i takt med internetanvändningen. Idag har kunden möjlighet att veta lika mycket, eller mer, än en säljare om de produkter och de lösningar som finns att välja mellan. Då blir andra saker avgörande för affären. Till årets andra Kunskapsfrukost presenterar vi med glädje vår egen CEO Henrik Björklund som talare. Henrik har i många år jobbat med att utveckla Läs mer