Många undrar över vad som egentligen gäller för reklam i sociala medier. De 50 deltagarna på årets första Kunskapsfrukost på Right Thing united bjöds på högaktuella perspektiv på vad som funkar och inte funkar. I nästa vecka kommer domen i det så kallade Kissiefallet, där frågan är vad som gäller för den som får betalt för att blogga eller instagramma. Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå gick igenom de juridiska riktlinjer som finns, och som är Läs mer
Det här eventet är över. Fler plattformar att kommunicera på innebär nya och större utmaningar för både lagstiftare och marknadsförare. Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå reder under årets första Kunskapsfrukost ut vad som är tillåtet, vad som inte är tillåtet och vad vi kan förvänta oss av 2018 i form av nya lagar och regler. Vi inleder Kunskapsfrukost-året med att bringa en smula klarhet i en gråzon som allt fler företag letar sig in i. Läs mer
För ett företags långsiktiga framgång är förmågan att leva upp till förväntningar A och O. Men hur undviker man att gå i fällan att lova mer än man i slutändan kan hålla – och hur kan man bygga in pålitlighet i organisationen? Vår partner och kollega Stefan Bohlin höll under årets sista Kunskapsfrukost en inspirerande föreläsning om Corporate Reliability. “Vad är egentligen att komma för sent?” När de sista åhörarna tog plats i den för Läs mer
Det här eventet är över. Det är en sak att lova något i sin marknadsföring eller hävda det i sin varumärkesplattform – det är något helt annat att leva upp till det i verkligheten. När kunders recensioner, rekommendationer och reklamationer sprids på nätet för alla att ta del av blir ett företags förmåga att verkligen “walk the talk” en allt viktigare konkurrensfördel. Välkommen till en Kunskapsfrukost om Corporate reliability och hur du tar ditt företags Läs mer
Föreställ dig följande situation: för första gången någonsin ska du och din respektive anlita en flyttfirma. Det är en knepig flytt: slutdestinationen är fjärde våningen i ett jugendhus utan hiss. Trånga trappuppgångar, otympliga möbler och snäva vinklar. Ni inleder er research och sökningen “flyttfirma göteborg” ger er 554 000 träffar på mindre än en sekund – “Din flytt, vårt ansvar”, “20 års samlad erfarenhet” och “Välkommen till en riktig flyttfirma!”. Hur välja? Det är alldeles Läs mer
Du står vid glödlamporna när Wham!s “Last Christmas” helt plötsligt hörs på varuhusets hushållsavdelning. Det är första veckan i november, svetten rinner under din alldeles för varma jacka och din första tanke är: inte än. Var det 40 eller 60 W i vardagsrummets läslampa? När George Michael kommer till refrängen en andra gång bestämmer du dig: glödlampan får vänta tills imorgon. Istället styr du stegen till skönhetssalongen på andra sidan gatan för att äntligen använda Läs mer
Det här eventet är över. Innehåll som delas av anställda skapar 8 gånger mer engagemang än innehåll som delas av varumärkena själva*. Vi visar på strategin och verktygen för hur ni kan lyckas bygga varumärket både ur ett kund- och personalperspektiv (employer branding) med hjälp av kraften hos era anställda, istället för att betala för media! Digitaliseringen har fört med sig mängder med möjligheter, och har samtidigt hela tiden ställt nya krav på företag och Läs mer
Det här eventet är över. Men vi planerar redan för nästa frukost! Musik är känslor som går att kontrollera. Höstens första kunskapsfrukost ger insikt i om hur musik kan användas för att påverka varumärkesuppfattning och forma känslomässiga band mellan kund och varumärke. Musik och ljud har mycket stor potential att generera positiva känslor och varaktiga minnen. Forskning har visat att vad vi hör kan trigga beteenden, påverka vår hälsa, våra känslor och faktiskt också hur Läs mer