I januari meddelade Google att till 2022 så ska tredjepartscookies inte längre vara tillåtna i webbläsaren Chrome. Vad innebär egentligen detta? Enkelt förklarat vill Google ta mer kontroll över annonsering och reklamtracking. Istället för tredjepartscookieslösningar så vill Google att man gör det mer på deras villkor genom projektet Google Privacy Sandbox. The Privacy Sandbox project’s mission is to “Create a thriving web ecosystem that is respectful of users and private by default.” Men det är Läs mer
Användbarhet är ett viktigt begrepp för alla som jobbar med digital kommunikation. Och minst lika viktigt för alla som har en webbplats. Ändå är det ofta förvånansvärt bortglömt eller förbisett. Vi tar en titt på ett av den digitala världens senaste buzzwords – “konverteringsoptimering”. Läs mer
Influencer marketing, välskrivet innehåll, Augmented och Virtual Reality, listan kan göras lång. Vi har kikat närmare på ett antal av de digitala trenderna för 2017. Häng med! Läs mer
Tänk dig att du köpte en radannons i din lokala tidning och när du talar med annonssäljaren så säger han ”Nu när du köpt en radannons så får du kostnadsfritt tillgång till hur många helsidor du vill. Hur många vill du ha?”. Skulle du då svara ”Det verkar så dyrt att producera innehåll till ett antal helsidor så… Nä tack, jag hoppar det”? Läs mer