Kampanjer drivna av data.

Välkommen på höstens första Kunskapsfrukost!
Av Henrik Björklund 1 månad sen

Det här eventet är över.

Data som bränsle för marknads- och säljdrivande kommunikation är högaktuellt. Våren 2018 går till historien inom området av flera orsaker, bland annat GDPR och dataläckage som i fallet med Facebook och Cambridge Analytica. Sannolikt blir detta starten på att företag och organisationer på riktigt börjar nyttja data för sina egna kommunikationsprocesser.

Höstens första Kunskapsfrukost inträffar tisdagen 11 september och vi sätter då spotlighten på data och hur du som marknadsförare på riktigt kan börja strukturera och nyttja den för att bygga kundupplevelser i världsklass.

Data genereras alltid: ta vara på den.

Varje dag genereras mängder med data i dina kanaler, både analoga och digitala. Nya prospects hittar in i din fysiska butik eller webbplats, några köper, andra tittar bara runt och vissa lämnar innan de ens hunnit läsa första meningen eller sett en produkt. Gemensamt är att alla lämnar spår som går att mäta, analysera och dra slutsater av. Mängder med data genereras, data som går att använda både traditionellt och automatiskt.

Enligt en rapport från Google så är det inte ovanligt med över 900 digitala kontaktpunkter från en bilköpare hos en bilhandlare innan de beslutar sig för att lägga ordern på bilen. 900 touchpoints med mängder av information att nyttja, inte bara för att analysera dina marknads- och säljdrivande aktiviteter, utan också för att optimera dem med personaliserat innehåll.

Marketing Automation Specialist

Morgonens talare är Niklas Gustavsson, specialist inom datadriven marknadsföring och en av grundarna till Skandinaviens första utbildning till Marketing Automation Specialist. Niklas har jobbat som konsult inom området i flertalet år, bland annat åt företag som TUI (f.d. Fritidsresor), OBOS Koncernen och Skistar, och har även varit en populär föreläsare på bl.a. IHM Business School.

Under Kunskapsfrukosten kommer Niklas att ta oss med oss på en resa från strategi till taktiska verktyg med servicedesign, kundresor och Marketing Technology Landscape som hållpunkter. Du som är marknadschef, försäljningschef, vd eller har en betydande roll för ditt företags marknadsföring kommer att få insikt i betydelsen av att äga sin data. Varför en CDP alltid slår ett CRM. Och vad det är för skillnad på en DMP och en … DMP!

Morgonens event är gratis, vi bjuder på både kunskapen och frukosten. Vi har ett begränsat antal platser och förväntar oss ett stort intresse, så vänta inte med anmälan för länge. Sista anmälningsdag är måndag 3 september.

Är du nyfiken på hur det såg ut på vår senaste Kunskapsfrukost, ta en titt här! Om du har några funderingar eller frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss.

Kategorier:
  Digitalt, Right Thing