Film – snart en del av alla företags marknadsstrategi

Film är mediet med högst tillväxt. Hur hanterar du film i din marknadsföring?
Av Matilda Salekärr 6 år sen

Youtube har under flera år haft en explosionsartad tillväxt av antalet visningar. Idag är film och Youtube därför något alla företag borde förhålla sig till i sin marknadsstrategi.

Antal Youtube-views på 60 sekunder

Detta till trots råder det fortfarande stor okunskap när det kommer till film. Hur gör man, vad kostar det att producera en video, vad är en “motion graphic” är exempel på frågor vi får regelbundet. I en enkät där vi frågade en urvalsgrupp, verksamma inom företag som jobbar med sociala medier och digital marknadsföring, vilka ämnen de skulle vilja fördjupa sig inom var det återkommande svaret: film. Hur man fångar intresse, hur man behåller intresse, hur man engagerar den som tittar och så vidare. Film och video är bevisligen skållhett och bara det faktum att det visas 4,1 miljoner videor på Youtube på SEXTIO sekunder är det ganska tydligt att de flesta företag borde lära sig mer om hur film kan påverka deras digitala närvaro.

Efterfrågan ökar även på kundsidan

Den växande populariteten för video har vi på Right Thing united märkt av under flera år. Idag gör vi på byrån fler filmer än trycksaker per år. Det är också intressant att det gäller alla typer av branscher. Vi har gjort filmer om utomhusträning, påskkärringar, laseruppriktningsverktyg, titthålskirurgi, revisorer och mycket mer.

Nedan kan du se vår showreel som visar några av de videoprojekt vi har arbetat med under de senaste åren. Är du nyfiken på vilka filmlösningar vi kan ordna för dig? Hör av dig!

Kategorier:
  Filmproduktion, Insikter, Right Thing