Tack för en lyckad Kunskapsfrukost!

Struktur, kundnytta och långsiktighet – morgonens centrala begrepp
Av Henrik Björklund 7 år sen

Förra veckan var det återigen dags för en temporär utökning av antalet personer på kontoret. På torsdagen ägde vår Kunskapsfrukost rum och denna gång fokuserade vi på B2B-marknadsföring i dagens digitala medielandskap. Ett av både oss och deltagare mycket uppskattat inslag bestod av Martin Dennås, VD på Monitor Larm & Bevakning. Martin berättade om sina erfarenheter av att jobba med en strukturerad modell och vad det tillfört organisationen.

En för många B2B-företag bekant bakgrund målades upp av Martin Dennås. Det börjar med en insikt om att en uppdaterad webbplats vore på sin plats. Varefter en process inleds med offerter som sträcker sig från 10 000 till 400 000 kronor och till följd en än mer konfunderad VD. Konsekvensen är ytterligare en insikt: det krävs ett grepp om kommunikationen på ett övergripande plan. Resultatet blev en detaljerad plan i vilken de tre centrala begreppen bestående av struktur, kundnytta och långsiktighet står i fokus och vidare en struktur för all digital närvaro under verksamhetsåret.

Det är kombinationen av en långsiktig plan med regelbundna sammanträden som lett till både transparens och engagemang, enligt Martin Dennås. Trots att mötena involverar ett helt team från Right Thing united och flera av de anställda på Monitor Larm – vilket givetvis kan översättas i ekonomiska termer till dyrbara timmar – är utdelningen värd investeringen. I och med att sammankomsterna engagerar flera personer i organisationen och framförallt personer som är i direkt kontakt med kunderna, är processen från idé till åtgärd väldigt kort. Speciellt i ett B2B-sammanhang. Dessutom känner personalen sig hörda och delaktiga. Vilket i sin tur skapar en än starkare vilja att engagera sig ytterligare och ett kontinuerligt uppdaterat säljverktyg. Dessa var några av de punkter Martin Dennås tog upp och vi är väldigt tacksamma över att ha fått ta del av hur hela denna process uppfattats – sedd ur kundens synvinkel. Speciellt eftersom detta är en arbetsmetodik som används med flera av våra B2B-kunder med bra resultat. Vidare var det ett inslag som på basis av utvärderingarna även var högst uppskattat av övriga.  Är du nyfiken på hur vi jobbar med Monitor Larm och deras digitala närvaro, ta gärna en titt här.

Tack till alla er som deltog på vår Kunskapsfrukost – det var härligt att se en så nyfiken och engagerad publik. Missade du denna frukost, det kommer fler! Vill du säkerställa att du får en inbjudan, anmäl dig till vårt nyhetsbrev nedan.

Vi önskar alla varmt välkomna i september!
Kategori:
  Right Thing