Employee Advocacy – gör dina medarbetare till varumärkesambassadörer!

Av Henrik Björklund 3 månader sen

Det här eventet är över.

Innehåll som delas av anställda skapar 8 gånger mer engagemang än innehåll som delas av varumärkena själva*. Vi visar på strategin och verktygen för hur ni kan lyckas bygga varumärket både ur ett kund- och personalperspektiv (employer branding) med hjälp av kraften hos era anställda, istället för att betala för media!

Digitaliseringen har fört med sig mängder med möjligheter, och har samtidigt hela tiden ställt nya krav på företag och organisationer. Parallellt sprider sig en reklamtrötthet, vilket gör att trovärdighet blir allt viktigare. Det som fungerade igår fungerar nödvändigtvis inte längre på samma sätt eller med samma effektivitet idag, vilket kanske kan sammanfattas med faktumet att mer än 50% av företagen på Fortune 500 försvunnit sedan år 2000 – företag som uppskattningsvis var både framgångsrika och i fronten för ett modernt företagande.

Ändrade köpbeteenden och överflöd av information ställer idag även krav på företag att tänka nytt i sin kommunikation med medarbetare. Employee Advocacy handlar om att engagera och uppmuntra medarbetarna till att sprida företagets budskap och nyheter i deras privata nätverk och sociala kanaler. Men också hur vi engagerar dem för att identifiera och bidra till klokt innehåll att sprida – för att bygga såväl företagets som individens professionella varumärke. Föreställ dig helt enkelt en digitaliserad word of mouth-metod!

Tisdagen den 26:e september har vi ännu en av våra populära Kunskapsfrukostar. Vi tänker att du går härifrån med en djupare förståelse för vad employee advocacy är och kan bidra med. Dessutom har du fått med dig konkreta ideer på vad ni skall och INTE skall göra för att få mer effekt på det innehåll och de nyheter ni producerar i er organisation med hjälp av era medarbetare.
Huvudtalare är Per Löjdahl, Nordic Account Executive på Smarp. Smarp är ett verktyg med syftet att göra det allt enklare för medarbetarna i en organisation att sprida företagets budskap och nyheter.

Anmäl dig redan idag för att säkra din plats!

Morgonens event är gratis, vi bjuder på både kunskapen och frukosten. Vi har ett begränsat antal platser och förväntar oss ett stort intresse, så vänta inte med anmälan för länge. Sista anmälningsdag är måndag 18 september.

 

Är du nyfiken på hur det såg ut på vår senaste Kunskapsfrukost, ta en titt här!

Om du har några funderingar eller frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss.

*Källa: Social Media Today “From Employee to Advocate: Mobilize Your Team to Share Your Brand Content”

Kategori:
  Right Thing
detta inlägg delades 0 tider
 000