Nyhet: Reklam som lämnar avtryck

Sitter du där i soffan och äter upp det sista av julchokladen? Gör som vi, passa på att inspireras av lite skön och smart kommunikation.

Favoritlistad reklam från runt vår jord

Publicerad: 2016-12-27

I dagarna är det uppladdning för nyår, julbordsrester och mellandagsrea som gäller. Det är veckan där allt och inget kan hända! Vi tycker att det bästa sättet att runda av året är att låta sig inspireras och roas. Tipset från oss är att kika på Adweeks favoritlistade reklamfilmer, som enligt Adweek själva är de: roligaste, coolaste, läskigaste och vackraste reklamerna från 2016.

Omnichannel har det varit mycket snack om under 2016. D&AD listar 6 stycken riktigt smarta integrerade kampanjer, bland annat ökände The Epic Split, ett av flera imponerande test från Volvo Trucks Live Test Series. Eller varför inte göra som Queensland Turistbyrå och lägga ut en jobbannons för “The Best Job in the World”? Som för övrigt fick in 34.684 stycken ansökningar från 197 olika länder!

En av våra favoritreklamer är Adweeks nummer 2: Audis “Duel” och av D&AD’s listade kampanjer inspireras vi lite extra av vågspelet “American Rom”.

Mycket nöje,
önskar vi på Right Thing united!

Intresserad?

info_icon_large

Vill du veta mer om hur vi tänkte här? Kontakta Matilda.

Matilda Salekärr Traffic 0766 33 32 41

En informatör, med ena foten i produktionsledningen och den andra i bolagets interna kommunikation. För Matilda är det lika viktigt att deadlines till kunder hålls, som det är att inte stöka ner i kopiatorrummet. När virvelvinden Matilda har varit framme så är det nya tag och nya rutiner som gäller.

Vill du bli kontaktad?